Ożywienie na rynku ropy naftowej i energii przyczynia się do nagłego wzrostu liczby zamówień na budowę nowych tankowców. Segment ten odkładał wymianę tonażu w czasie długotrwałej dekoniunktury, a teraz, podobnie jak wcześniej linie kontenerowe, walczy o pozyskanie miejsc na budowę. Chińskie stocznie korzystają z gwałtownego wzrostu liczby zamówień na nowe tankowce i wypełniają luki budowlane do 2025 r. i później.
Dalian Shipbuilding, spółka zależna China State Shipbuilding Corporation, oraz China Shipbuilding Trading potwierdziły, że zawarły nowy kontrakt na budowę 10 nowych tankowców o nośności 178 845 ton z grecką grupą Dynacom. Stocznia informuje, że kontrakt stanowi największą partię zamówień na tankowce podpisanych w jednym czasie w tym roku, a także jest największym pojedynczym zamówieniem na zbiornikowce w historii Dalian Shipbuilding.
Dynacom Tanker Management podaje, że obecnie ma pod zarządem flotę 70 statków do transportu zarówno ropy naftowej, jak i produktów naftowych. Firma kierowana przez znanego potentata żeglugowego George'a Procopiou ma już za sobą współpracę z CSSC, w ramach której zbudowała tankowce, masowce i jednostki FSRU w różnych oddziałach stoczni. W zeszłym roku Dalian dostarczył Dynacom dwa tankowce VLCC o nośności 477 438 ton.
Dalian informuje, że przeanalizował potrzeby segmentu tankowców i dostosował swoje strategie negocjacyjne i możliwości techniczne, aby pozycjonować się jako lider w tym segmencie. Grupa twierdzi, że jej główny dok jest obecnie zajęty do 2027 roku. Nowe tankowce dla Dynacom będą budowane w należącej do grupy stoczni Shanchuan Heavy Industry. Do tej pory w 2023 r., Shanchuan zarezerwował zamówienia na 20 średniej wielkości masowców i tankowców.
Zbiornikowce Dynacom będą wykorzystywać opracowany niezależnie przez stocznię Dalian projekt LR2. Każdy statek będzie miał około 250 m długości i 44 m szerokości. Dalian informuje, że sukces projektu doprowadził do złożenia ponad 50 zamówień na zbiornikowiec LR2 przez krajowych i międzynarodowych armatorów. Statki charakteryzują się niskim zużyciem energii, a główne urządzenia, w tym silniki i kotły, zostały zoptymalizowane pod kątem ogólnej wydajności. Projekt osiąga również wysoką ocenę środowiskową.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów