China State Shipbuilding Corps (CSSC) uzyskała wymagane aprobaty urzędów antymonopolowych do przejęcia większościowego pakietu akcji fińskiego producenta silników okrętowych – Wärtsilä.
Chodzi o niedawną dywizję Ship Power, jedną z trzech grupy Wärtsilä, która wytwarza silniki okrętowe o zaawansowanej technologii. Wydzielona spółka nosi nazwę Winterthur Gas & Diesel (WinGD) i jest w 70 proc. własnością CSSC, a w 30 procentach – Wärtsilä.
Siedzibą jej zarządu pozostanie Winterthur w Szwajcarii. WinGD ma oddziały w Chinach, Korei Południowej i Japonii.
Dywizja Ship Power od kilku już lat opierała się głównie na zamówieniach stoczni azjatyckich.
Przypomnijmy, że Wärtsilä - mająca dywizje silników energetycznych, kolejowych oraz usługi serwisowe - była w latach 1935 – 1989 właścicielem stoczni produkującej m.in. statki pasażerskie, promy i lodołamacze. W 1989 roku wydział Wärtsilä Diesel przejęły spółki SACM oraz Stork Werkspoor, a stocznia Wärtsilä Marine – zbankrutowała.
Przejęła ją spółka Aker ASA (później zmieniona na STX Europe), zależna od południowokoreańskiego czebola przemysłowego STX Corporation. W 2012 roku z powodu zadłużenia, STX Europe odsprzedała stocznię i produkcję offshore Grupue Vard, przejętej z kolei w 2013 roku przez włoską grupę stoczniową Fincantieri – Cantieri Navali Italiani.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii