Zwodowany w Chinach kontenerowiec Ever Alot może pochwalić się pojemnością znamionową wynoszącą dokładnie 24 004 TEU – największą w historii.
Ever Alot to nowy kontenerowiec linii Evergreen. 29 grudnia zwodowany w należącej do CSSC (China
State Shipbuilding Corporation) stoczni Hudong Zhonghua w Chinach. Według materiałów armatora i stoczni, jest to największy w historii kontenerowiec. Choć jego wymiary są dokładnie takie same jak w przypadku poprzednich klas ultra-dużych kontenerowców, jakie zbudował dla Evergreen Samsung, dzięki zmianom w projekcie wprowadzonym przez producenta jego pojemność jest o 12 TEU większa niż w przypadku oddanego latem 2021 roku Ever Ace.
Ever Alot to pierwszy statek z zamówionej serii sześciu (pierwotne zamówienie złożone w 2019 roku dotyczyło czterech jednostek, w zeszłym roku zostało poszerzone do sześciu). Wykonaniem projektu miała zająć się stocznia Hudong Zhonghua. W jej zakładzie powstawał także pierwszy statek serii.
Przy projektowaniu kontenerowców wykorzystano najnowsze zasady dotyczące ekologii, dzięki którym udało się zmaksymalizować wydajność statków, przy jednoczesnej oszczędności energii. Ever Alot i kolejne jednostki serii będą mierzyć 400 metrów długości. Oddany w zeszłym roku Ever Ace ma nośność 241 960 DWT – Ever Alot najpewniej będzie miał ten parametr w zbliżonej wielkości.
Stocznia Hudong Zhonghua musiała odpowiednio przygotować się do budowy Ever Alot i kolejnych jednostek, których produkcja będzie się na siebie nakładać. Stocznia przejęła suchy dok od Changxing i wydłużyła go do prawie 660 metrów. Dzięki temu może teraz rocznie produkować pięć-sześć dużych kontenerowców. Według komunikatu stoczni, nowy dok stał się „najbardziej obłożonym pracą zakładem specjalizującym się w budowie dużych kontenerowców w Chinach”. Hudong Zhonghua w 2021 roku przyjęło zamówienia na 13 tego typu jednostek, a sześć z nich jest już w rękach zamawiających. Na chwilę obecną do 2025 roku stocznia ma w planie produkcyjnym 19 dużych kontenerowców.
Co ciekawe, w innych stoczniach należących do CSSC w grudniu także doszło do ważnych wydarzeń – 17 grudnia w Waigaoqiao zwodowano pierwszy duży wycieczkowiec rodzimej produkcji, a 28 grudnia w Jiangnan odbyła się ceremonia nadania nazwy i przekazania zamawiającemu statku do transportu etanu o największej w historii pojemności 99 tys. metrów sześciennych.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth