Trzeci z czterech nowych statków wielozadaniowych budowanych w Chinach dla Chipolbroku – Pilecki – został zwodowany.
Wodowanie miało miejsce 17 grudnia w stoczni Chengxi. Pilecki, którego stoczniowy numer to CX0698, to trzeci z czterech wielozadaniowych statków budowanych dla Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok. Pierwszy z tej serii Tai Xing wypłynął już w dziewiczy rejs z Penglai do Ekwadoru z ładunkiem w postaci elementów elektrowni wiatrowych, kolejny – Herbert – jest wykańczany i wyposażany.
Wodowanie M/V Pilecki 💦🛳 ⚓🙆♂️
— Polski Rejestr Statków (PRS) (@prsclass) December 17, 2021
Jest to trzecia jednostka z serii budowana dla #Chipolbrok.
Jednostka heavy-lift multi-purpose o nośności 62 tys. DWT, która będzie mogła przewozić, poza ładunkami masowymi i drobnicą, także ładunki nietypowe, ciężkie i ponadgabarytowe.#ship pic.twitter.com/F10Q4idkxp
W wodowaniu Pileckiego wzięli udział przedstawiciele stoczni,
armatora oraz towarzystw klasyfikacyjnych DnV i PRS, które nadzorują
jego budowę. Pilecki zostanie przekazany zamawiającemu w połowie lutego
2022 roku. Natomiast ostatnia z zamówionych jednostek, o nazwie Yong
Xing, trafi do Chipolbroku w październiku przyszłego roku.
Statki
z serii zapoczątkowanej przez Tai Xing mają po 199 metrów długości,
ponad 32 metry szerokości, a ich zanurzenie przy pełnym załadunku wynosi
13,5 metra. Wyposażone są w cztery żurawie pokładowe, obsługujące pięć
ładowni. Według azjatyckich mediów, statki z serii są największymi na
świecie wielozadaniowymi jednostkami z własnymi dźwigami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii