Polski Rejestr Statków opracował „Przepisy klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych”. Jest to odpowiedź na obserwowany w ostatnich miesiącach wzrost zainteresowania houseboatami.
Dokument ma na celu zebranie w jednym miejscu przepisów umożliwiających uzyskanie oznaczenia klasy PRS dla jednostki typu houseboat. Dzięki temu zapewniony ma być odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla użytkowania tego typu łodzi.
Uwzględnione w dokumencie przepisy odnoszą się do łodzi mieszkalnych o długości poniżej 24 metrów, zarówno z napędem własnym, jak i bez napędu. Uwzględnione są zarówno houseboaty nowe, jak i zbudowane przed publikacją przepisów.
Łodzie mają zapewnić warunki mieszkalne przynajmniej na okres doby dla maksymalnie 12 osób. Przepisy stanowią, że osoby na pokładzie muszą mieć miejsce do snu i wypoczynku. To sprawia, że wszystkie instalacje wodne, sanitarne i elektryczne na łodzi muszą zapewniać jej autonomiczność podczas żeglugi i postoju.
„Przepisy klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych” precyzują wszelkie wymogi techniczne dotyczące kadłuba, wyposażenia pokładowego, stateczności niezatapialności, urządzeń maszynowych i elektrycznych, materiałów wykonania, warunków bytowych dla podróżujących, finalnie także szczegółów dotyczących zapewnienia odpowiedniej ochrony przeciwpożarowej i dokumentacji technicznej.
Dokument został pozytywnie zaopiniowany przez Radę Techniczną PRS. Z treścią „Przepisów klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych” można zapoznać się tutaj.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries