Polski Rejestr Statków opracował „Przepisy klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych”. Jest to odpowiedź na obserwowany w ostatnich miesiącach wzrost zainteresowania houseboatami.
Dokument ma na celu zebranie w jednym miejscu przepisów umożliwiających uzyskanie oznaczenia klasy PRS dla jednostki typu houseboat. Dzięki temu zapewniony ma być odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla użytkowania tego typu łodzi.
Uwzględnione w dokumencie przepisy odnoszą się do łodzi mieszkalnych o długości poniżej 24 metrów, zarówno z napędem własnym, jak i bez napędu. Uwzględnione są zarówno houseboaty nowe, jak i zbudowane przed publikacją przepisów.
Łodzie mają zapewnić warunki mieszkalne przynajmniej na okres doby dla maksymalnie 12 osób. Przepisy stanowią, że osoby na pokładzie muszą mieć miejsce do snu i wypoczynku. To sprawia, że wszystkie instalacje wodne, sanitarne i elektryczne na łodzi muszą zapewniać jej autonomiczność podczas żeglugi i postoju.
„Przepisy klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych” precyzują wszelkie wymogi techniczne dotyczące kadłuba, wyposażenia pokładowego, stateczności niezatapialności, urządzeń maszynowych i elektrycznych, materiałów wykonania, warunków bytowych dla podróżujących, finalnie także szczegółów dotyczących zapewnienia odpowiedniej ochrony przeciwpożarowej i dokumentacji technicznej.
Dokument został pozytywnie zaopiniowany przez Radę Techniczną PRS. Z treścią „Przepisów klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych” można zapoznać się tutaj.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów