Polski Rejestr Statków opracował „Przepisy klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych”. Jest to odpowiedź na obserwowany w ostatnich miesiącach wzrost zainteresowania houseboatami.
Dokument ma na celu zebranie w jednym miejscu przepisów umożliwiających uzyskanie oznaczenia klasy PRS dla jednostki typu houseboat. Dzięki temu zapewniony ma być odpowiedni poziom bezpieczeństwa dla użytkowania tego typu łodzi.
Uwzględnione w dokumencie przepisy odnoszą się do łodzi mieszkalnych o długości poniżej 24 metrów, zarówno z napędem własnym, jak i bez napędu. Uwzględnione są zarówno houseboaty nowe, jak i zbudowane przed publikacją przepisów.
Łodzie mają zapewnić warunki mieszkalne przynajmniej na okres doby dla maksymalnie 12 osób. Przepisy stanowią, że osoby na pokładzie muszą mieć miejsce do snu i wypoczynku. To sprawia, że wszystkie instalacje wodne, sanitarne i elektryczne na łodzi muszą zapewniać jej autonomiczność podczas żeglugi i postoju.
„Przepisy klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych” precyzują wszelkie wymogi techniczne dotyczące kadłuba, wyposażenia pokładowego, stateczności niezatapialności, urządzeń maszynowych i elektrycznych, materiałów wykonania, warunków bytowych dla podróżujących, finalnie także szczegółów dotyczących zapewnienia odpowiedniej ochrony przeciwpożarowej i dokumentacji technicznej.
Dokument został pozytywnie zaopiniowany przez Radę Techniczną PRS. Z treścią „Przepisów klasyfikacji i budowy łodzi mieszkalnych” można zapoznać się tutaj.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich