Polski Rejestr Statków został członkiem Komitetu Technicznego nr 19 ds. Lotnictwa i Kosmonautyki przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym.
Przedstawiciele podmiotów zaangażowanych w prace organu zajmują się zagadnieniami normalizacji w zakresie statków powietrznych, obejmującymi m.in. systemy bezzałogowych statków powietrznych, ich części, podzespoły i wyposażenie, a także lotniczy sprzęt i wyposażenie do obsługi naziemnej. W obszarze zainteresowania KT 19 jest każdy etap prac nad powyższymi elementami – od projektowania po bezpieczną eksploatację.
Decyzja o przyjęciu PRS do Komitetu Technicznego ds. Lotnictwa i Kosmonautyki zapadła z uwagi na posiadane przez pracowników PRS kompetencje w zakresie tematyki prac organu. Polski Rejestr Statków reprezentować będą kierownik Biura Certyfikacji Wyrobów (CW) Przemysław Gałka oraz ekspert CW Witold Freza. W pracach weźmie udział również Grzegorz Trzeciak z firmy Squadron, który ściśle współpracuje z Biurem CW w tym zakresie.
– Ze swojej strony chciałbym podziękować zespołowi Biura Certyfikacji Wyrobów i Osób za zaangażowanie w proces tworzenia metodyki badań i programu oceny zgodności obejmującego ten obszar. Rozszerzając zakres swojej działalności liczymy, że będzie to kolejny program zwiększający potencjał realizacyjny i szanse na sukces. Pragniemy oferować naszym klientom usługi najwyższej jakości, jak również zapewnić kompleksową obsługę w obszarze certyfikacji, stąd też działania na rzecz ciągłego rozwoju – podkreśla Przemysław Gałka.
Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji UE 2019/945 oraz 2019/947 drony dystrybuowane w UE po 1 stycznia 2023 r. muszą spełniać określone normy i posiadać oznakowanie CE (w chwili obecnej obowiązują przepisy przejściowe). Biuro Certyfikacji Wyrobów i Osób rozszerzając zakres swojej działalności liczy, że będzie to kolejny program zwiększający potencjał realizacyjny i szanse na sukces komercyjny.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych