Ever Alot, pierwszy kontenerowiec, który przekroczył próg 24 000 TEU, został przekazany armatorowi w czerwcu tego roku. Pobity w ten sposób rekord nie utrzymał się jednak długo – właśnie zwodowana została MSC Tessa, która pomieści jeszcze więcej ładunku.
MSC Tessa wypłynął z doku tej samej stoczni, która wybudowała Ever Alot – chińskiej Hudong-Zhonghua. Jednostka budowana dla MSC ma takie same wymiary jak Ever Alot, ale udało się na nią wcisnąć jeszcze więcej slotów na kontenery – dokładnie o 112. Jak podało China State Shipbuilding Corporation (CSSC), którego częścią jest Hudong-Zhonghua, było to możliwe dzięki drobnym zmianom w nadbudówce i maszcie radarowym. Tym samym nowy rekordzista będzie mógł pochwalić się pojemnością 24 116 TEU.
MSC Tessa jest pierwszym kontenerowcem projektu megamax, jakie Hudong-Zhoghua buduje dla szwajcarskich linii. Całe zamówienie opiewa na cztery takie jednostki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii