Ever Alot, pierwszy kontenerowiec, który przekroczył próg 24 000 TEU, został przekazany armatorowi w czerwcu tego roku. Pobity w ten sposób rekord nie utrzymał się jednak długo – właśnie zwodowana została MSC Tessa, która pomieści jeszcze więcej ładunku.
MSC Tessa wypłynął z doku tej samej stoczni, która wybudowała Ever Alot – chińskiej Hudong-Zhonghua. Jednostka budowana dla MSC ma takie same wymiary jak Ever Alot, ale udało się na nią wcisnąć jeszcze więcej slotów na kontenery – dokładnie o 112. Jak podało China State Shipbuilding Corporation (CSSC), którego częścią jest Hudong-Zhonghua, było to możliwe dzięki drobnym zmianom w nadbudówce i maszcie radarowym. Tym samym nowy rekordzista będzie mógł pochwalić się pojemnością 24 116 TEU.
MSC Tessa jest pierwszym kontenerowcem projektu megamax, jakie Hudong-Zhoghua buduje dla szwajcarskich linii. Całe zamówienie opiewa na cztery takie jednostki.
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries