• <
ALFA_LAVAL_TOP_2021

Największe chińskie stocznie planują fuzję

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Największe chińskie stocznie planują fuzję
Największe chińskie stocznie planują fuzję - GospodarkaMorska.pl

PMK

02.07.2019 Źródło: własne

Konsolidacja rynku stoczniowego trwa. Tym razem na fuzję zdecydowały dwa największe zakłady z Chin. 1 lipca obie strony potwierdziły tę wiadomość. Fuzja China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) i China State Shipbuilding Corp Ltd (CSSC) będzie jeszcze musiała być zatwierdzona przez odpowiednie organy i nadal istnieje wiele szczegółów, które należy wyjaśnić, zanim wniosek będzie mógł zostać sfinalizowany.

Wiele firm należących do dwóch przedsiębiorstw, takich jak CSSC Offshore & Marine Engineering Group Co Ltd, China Marine Information Electronics Co Ltd i Hubei Jiuzhiyang Infrared System Co Ltd wydało podobne oświadczenia potwierdzające plan konsolidacji ich spółek macierzystych.

Do tej pory oba koncerny osiągnęły łączne przychody w wysokości co najmniej 508 miliardów yuanów (81 miliardów dolarów), produkując od lotniskowców dla chińskiej marynarki wojennej po statki do przewozu kontenerów, ropy i gazu dla firm komercyjnych. W 2017 roku, CSIS miał przychody na poziomie 49,13 mld USD, natomiast CSSC wypracował 31,85 mld USD.

Według brytyjskiej agencji informacyjnej Clarkson Shipping, nowa, chińska skonsolidowana grupa stoczniowa będzie mogła pochwalić się portfelem produkcyjnym o łącznym tonażu skompensowanym brutto (CGT) na poziomie 10,4 mln ton, co może jej dać 13 proc. światowego rynku nowych zamówień na statki. Oprócz budowanych dotychczas statków, są planowane również wycieczkowce. Jeśli weźmiemy pod uwagę roczne wyniki sprzedaży, połączone chińskie koncerny będą potężniejsze niż którekolwiek grupy stoczniowe z Korei Południowej, które właśnie próbują podnieść się po latach i wdrażać plany wyjścia z kryzysu. Jak informuje Bloomberg, po ewentualnej fuzji, chiński gigant będzie miał większy portfel zleceń niż jakikolwiek inny konglomerat przemysłu stoczniowego na świecie.

Według specjalistów, jeśli umowa połączenia tych dwóch gigantów dojdzie do skutku, może dać podstawę do dalszej konsolidacji chińskiego przemysłu stoczniowego. Na liście ich klientów są najwięksi światowi armatorzy. W stoczniach CSSC powstają statki m.in. dla MOL, Odfjell, Dynacom, Teekay, John Angelicoussis, CMA CGM, Grimaldi, Swire, czy Torm. Z kolei w CSIS statki powstają m.in. dla Maersk Tanker, China Cosco czy Wallenius.

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.