Chińska stocznia Hudong-Zhonghau Shipbuilding dostarczyła CMA CGM kontenerowiec CMA CGM Bahia. Jednostka jest kolejną napędzaną LNG.
CMA CGM Bahia to kontenerowiec o ładowności ok. 13 tys. teu. Jest częścią zamówienia obejmującego sześć tego typu jednostek (stocznia wyprodukowała wcześniej już trzy statki serii). Wszystkie mają być zasilane LNG, podobnie jak budowane wcześniej dla tego samego armatora jednostki o pojemności 23 tys. teu. Statki te również były wyprodukowane przez grupę CSSC, do której należy Hudong-Zhonghau Shipbuilding.
Jak podają media, nowa klasa statków stanie się największą dwupaliwową, jaka obsługuje trasę do Ameryki Południowej, a jednocześnie największym statkiem CMA CGM na tej linii. Bahia rozpocznie rejs w Chinach, zatrzymując się w Hongkongu i Singapurze, a potem płynie do Rio de Janeiro oraz innych portów w Brazylii, Urugwaju i Argentynie. Łącznie podczas jednego rejsu zawija do 17 portów.
CMA CGM Bahia ma nośność 145 650 ton. Mierzy 336 metrów długości i 51 metrów szerokości. Jego prędkość eksploatacyjna ma wynosić 21 węzłów. Statek pływa pod flagą Malty.
CSSC twierdzi, że zaprojektowany prze grupę silnik zastosowany na statku pozwala w trybie pracy na LNG na zmniejszenie wydzielania metanu o 50% oraz gazów cieplarnianych o ponad 28%. Cechą charakterystyczną jednostki jest bardzo duży deflektor wiatru na dziobie statku, co ma zmniejszyć zużycie paliwa o 2-4%.
CMA CGM ma ambicję bycia liderem w wykorzystywaniu statków na LNG w transporcie kontenerowym. Firma poinformowała niedawno, że zainwestowała już ponad 17 mld dolarów we flotę blisko 120 statków na LNG i metanol, które mają wejść do eksploatacji do 2027 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów