• <

Wynik wyszukiwania - "paliwo LNG" - Wiadomości

Pierwszy japoński prom zasilany LNG rozpoczyna działalność

Do obsługi tras pasażerskich ruszył pierwszy z dwóch promów zasilanych LNG, należący do japońskiego armatora MOL. Sunflower Kurenai będzie obsługiwany przez związaną ze spółką firmą Ferry Sunflower Co.
16.01.2023

Druga bunkierka LNG zwodowana w stoczni w Korei

W środę w koreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. (HMD) zwodowano jednostkę do bunkrowania LNG. To drugi tego typu statek budowany dla singapurskiego armatora FueLNG.
16.11.2022

Mitsubishi Shipbuilding otrzymuje pierwsze zamówienie na LNG FGSS

Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd., część grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), otrzymała pierwsze zamówienie na systemy zasilania LNG dla wysokociśnieniowych silników okrętowych zasilanych podwójnym paliwem. Firma dostarczy FGSS do zainstalowania na sześciu samochodowcach zasilanych LNG, które zostaną zbudowane przez spółkę z grupy Imabari Shipbuilding Co., Ltd.
26.12.2021

Bunkierki LNG a łańcuch dostaw. Optymalne projektowanie to konieczność

Transport morski stanowi dominujący element międzynarodowego łańcucha dostaw. Według raportu przedstawionego w tym roku przez Europejską Agencję Środowiskową wraz z Europejską Agencją ds. Bezpieczeństwa na Morzu, transport morski odpowiada za 77 proc. handlu zewnętrznego UE oraz 35 proc. handlu wewnętrznego państw unijnych. Z tego względu wywiera globalny wpływ nie tylko na gospodarkę, ale również (i być może przede wszystkim) na środowisko.
21.12.2021

Sovcomflot przedstawiło statki Green Funnel LNG

Największa rosyjska firma żeglugowa Sovcomflot (SCF) przedstawiła technologię swoich tankowców zasilanych LNG z serii „Green Funnel” Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
19.10.2021

Eidesvik i Wärtsilä realizują pierwszy na świecie projekt konwersji na napęd amoniakowy

Norweski armator Eidesvik Offshore podpisał umowę o współpracy z grupą technologiczną Wärtsilä na modernizację morskiego statku dostawczego (OSV). Fiński koncern zainstaluje silnik spalinowy napędzany amoniakiem wraz z wymaganym systemem bezpieczeństwa.
11.10.2021

Innowacyjna jednostka do instalacji turbin Samsung Heavy Industry

Południowokoreańska stocznia należąca do Samsung Heavy Industries zaprezentowała nowy, opatentowany już projekt statku do instalacji turbin wiatrowych (WTIV). Projekt powstał w związku z zapotrzebowaniem coraz prężniej rozwijającej się gałęzi energetyki morskiej.
10.04.2021

CMA CGM obniżyło emisje o 4 procent

Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM, zmniejszył ogólne emisje pochodzące ze swojej floty o 4 procent w 2020 roku.
21.03.2021

Stocznie remontowe szybko wyszły z kryzysu COVID-19 i mają powody do optymizmu

Pomimo negatywnego wpływu pandemii koronawirusa w zeszłym roku, rynek naprawy statków szybko powrócił do równowagi. Wpływ na ten segment odegrało też wprowadzenie konwencji Ballast Water Management Convention i IMO 2020 oraz zielona transformacja energetyczna.
07.03.2021

NYK przejmuje pełną kontrolę nad bunkierką Green Zeebrugge LNG

Nippon Yusen Kaisha (NYK Line), poinformował, że spółka joint venture Marine LNG Zeebrugge, powołana do zarządzania marką Gas4Sea, została rozwiązana.
09.11.2020

Ochrzczono pierwszy japoński samochodowiec zasilany LNG

1 września w stoczni Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia dla samochodowca (PCTC), zdolnego do żeglowania po oceanach, mając jedynie LNG jako główne paliwo statku.
04.11.2020

Kolejny etap budowy Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia

W środę 16.09.2020 r. w godzinach porannych na terenie budowy Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia rozpoczęto betonowanie II odcinka estakady prowadzącej na górną rampę najazdową na prom. Przez 20 godzin, bez przerwy, trwały prace przy użyciu 2 dużych pomp, które poprzez wysięgniki o długości 56 i 48 metry dostarczyły 912 m3 betonu konstrukcyjnego na ustrój nośny nr 1 estakady.
18.09.2020

Prom Balearii po raz pierwszy zatankował paliwo LNG

Flota hiszpańskiej Balearii zasilana LNG stale rośnie, ponieważ nowo zmodernizowany prom Sicilia zakończył pierwszą operację bunkrowania skroplonego gazu ziemnego w Portugalii.
27.07.2020

Pilot LNG wybuduje terminal LNG w Teksasie

Pilot LNG z siedzibą w Houston planuje wybudować pływający terminal skroplonego gazu ziemnego na wyspie Pelican w Teksasie.
16.07.2020

Rozpoczęła się budowa dwóch promów E-Flexer dla Stena Line

Pomimo trwającej pandemii COVID-19 szwedzka firma promowa Stena Line potwierdziła, że w Weihai w Chinach rozpoczęła się budowa dwóch nowych, dużych promów typu E-Flexer. Statki zostały zamówione w 2018 roku, a ich dostawa przewidziana jest na 2022 rok.
29.06.2020

Hapag-Lloyd: Przepisy IMO 2020 mocno wpłyną na obniżkę zysków w 2020 roku

Nowe przepisy w sprawie emisji siarki ze statków, znane pod nazwą IMO 2020, będą stanowiły duży ciężar dla niemieckiego armatora Hapag-Lloyd.
12.01.2020

K Line: Nie osiągniemy celów IMO 2030 tylko przechodząc na paliwo LNG

Japoński armator K Line wierzy, że przyszłość żeglugi zależy od rozwoju nowych alternatywnych technologii, nie zatrzymując się tylko na LNG.
06.01.2020

W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen

Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.
17.11.2019

Nauticor przeprowadził pierwsze w Niemczech bunkrowanie LNG ze statku na statek

Nauticor przeprowadził pierwsze w Niemczech bunkrowanie LNG ze statku na statek za pomocą bunkierki Kairos. Operacja odbyła się w zeszłym tygodniu w porcie Brunsbüttel.
06.10.2019

Jednostka Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie SIMOPS w Helsinkach

Bunkierka LNG Kairos przeprowadziła pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS na kontenerowcu Wes Amelie - pionierem wśród tych jednostek z napędem LNG. Oznacza to, że statek mógł w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywany i załadowywany.
23.09.2019

Bunkierka LNG Kairos z kolejnymi debiutami na Bałtyku

Bukierka LNG Kairos, należąca do Nauticoru, zakończyła pierwsze bunkrowanie LNG w szwedzkim porcie Södertälje. Statek dostarczył 150 ton skroplonego gazu ziemnego.
15.09.2019

Napędzany LNG tankowiec z ropą po raz pierwszy przekracza Północną Drogę Morską

Napędzany LNG tankowiec z ponad 100 tys. m3 ropy na pokładzie po raz pierwszy płynie Północną Drogą Morską. To efekt zmian klimatycznych, które uczyniły ten szlak bardziej dostępnym dla komercyjnej żeglugi.
08.09.2019

Duży tankowiec napędzany LNG Sovcomflotu po raz pierwszy ruszył w rejs przez Arktykę

Korolew Prospect, napędzany LNG tankowiec Aframax Sovcomflotu, rozpoczął 26 sierpnia podróż Północnym Szlakiem Morskim (NSR).
29.08.2019

Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG

Barka do bunkrowania gazu LNG, FlexFueler001, została ochrzczona 26 czerwca w Porcie Amsterdam. Jednostka należąca do Titan LNG będzie działać w regionie Amsterdamu, Rotterdamu i Antwerpii.
30.06.2019

Jednostka Titan LNG przeprowadziła pierwsze bunkrowanie

Barka FlexFueler001, należąca do dostawcy Titan LNG, przeprowadziła 14 czerwca pierwsze bunkrowanie w Porcie Rotterdam. Paliwo zostało dostarczone na statek należący do armatora Norlines.
18.06.2019

Eesti Gaas rozpoczął bunkrowanie LNG w Porcie Helsinki

Elenger, należący do estońskiej firmy energetycznej Eesti Gaas, rozpoczął usługę bunkrowania w fińskim Porcie Helsinki.
13.06.2019

W Finlandii otwarto największy terminal LNG w krajach nordyckich

11 czerwca w fińskim Röyttä Harbour odbyła się ceremonia otwarcia największego, nordyckiego terminalu skroplonego gazu (LNG).
11.06.2019

DNV GL: Coraz większa liczba napędów na LNG zwiastuje nową erę w żegludze

Gwałtowny wzrost w liczbie jednostek zasilanych paliwem LNG zwiastuje początek nowej ery w żegludze - stwierdził Martin Wold, szef działu paliw alternatywnych w towarzystwie klasyfikującym DNV GL.
10.06.2019

MAN przeprowadzi pierwszą konwersję megakontenerowca na paliwo LNG

MAN Energy Solutions podpisał kontrakt na konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na silnik dual-fuel, częściowo zasilany LNG.
08.05.2019

Wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny: Obecnie w budowie jest ponad 100 statków na LNG

Obecnie w budowie jest ponad 100 statków na LNG; świat zaczyna stawiać na to paliwo – powiedział we wtorek w Międzyzdrojach wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny Marcin Szczudło.
08.05.2019

Nauticor samodzielnie wyczarteruje Kairos - największą bunkierkę LNG na świecie

Niemiecki Nauticor zostanie jedynym czarterującym największą bunkiernę LNG na świeie - statek Kairos o pojemności 7,5 tys. m3.
06.05.2019

Kontenerowiec Wes Amelie po raz pierwszy zatankował paliwo LNG metodą ship-to-ship

Wes Amelie, pierwszy na świecie kontenerowiec przerobiony na napęd LNG, zatankował paliwo metodą ship-to-ship (ze statku na statek) z udziałem największej bunkierki LNG na świecie - jednostki Kairos. Do operacji doszło 21 kwietnia w okolicach szwedzkiego Visby.
24.04.2019

Usługa bunkrowania LNG na stałe w ofercie LOTOS i PGNiG (wideo)

Grupa LOTOS i PGNiG zrealizowały między 13 a 18 marca 2019 r. dwa komercyjne bunkrowania statków morskich skroplonym gazem ziemnym LNG. To pierwsze takie operacje przeprowadzone w portach morskich w Gdańsku i Gdyni. Firmy kontynuują współpracę w tym obszarze - wzmocni ona konkurencyjność polskich portów i spopularyzuje ekologiczne paliwo LNG na Bałtyku.
20.03.2019

Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu

Największy na świecie statek dostawczy LNG Kairos przeprowadził pierwszą operację bunkrowania nowego promu MS Visborg w porcie Visby.
19.03.2019

MAN wykona pierwszą konwersję megakontenerowca na paliwo LNG

MAN Energy Solutions podpisał kontrakt na konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na silnik dual-fuel, częściowo zasilany LNG.
06.03.2019

Brittany Ferries mocno inwestuje w rynek hiszpański

Britanny Ferries podpisało porozumienie z hiszpańską firmą energetyczną Repsol na dostawę gazu LNG na potrzeby swojej działalności w Hiszpanii. List intencyjny pomiędzy dwoma firmami ma w zapewnić w dłuższej perspektywie paliwo dla promu Salamanca, który wejdzie do służby w 2022 roku.
26.02.2019

Chrzest największej na świecie bunkierki LNG w Hamburgu

Niemiecki dostawca paliwa LNG, Nauticor, w zeszłym tygodniu w Hamburgu ochrzcił największą bunkierkę LNG na świecie Kairos. Na uroczystości obecne było 250 gości.
11.02.2019

Nowoczesny i ekologiczny prom dla Wasaline. Podpisano list intencyjny

Początek budowy nowego promu dla Wasaline zbliżą się wielkimi krokami. Kilka lat po pojawieniu się pierwszych informacji o budowie nowego statku, przedstawiciele Kvarken Link – operatora, który pod marką Wasaline obsługuje połączenie promowe przez Zatokę Botnicką – podpisali list intencyjny ze stocznią Rauma Marine Constructions (RMC).
17.01.2019

Największa na świecie bunkierka LNG już na Bałtyku

Niemiecki Nauticor potwierdził 11 listopada, że największa bunkierka LNG, o pojemności 7,5 tys. m.3, rozpoczęła pracę na Bałtyku.
12.12.2018

Wartsila dostarczy napęd dla nowoczesnego wycieczkowca

Silnik 31DF dual-fuel fińskiego koncernu Wartsila został wybrany jako napęd dla nowej i zaawansowanej technologicznie jednostki. Luksusowy wycieczkowiec klasy polarnej powstaje w norweskiej stoczni Vard Soviknes na zamówienie francuskiego armatora Ponant.
16.10.2018

Pierwsza amerykańska jednostka do bunkrowania LNG już na wodzie (wideo)

Pierwsza amerykańska jednostka do bunkrowania LNG w Ameryce Północnej została dostarczone przez Conrad Industries armatorowi TOTE Maritime Puerto Rico.
22.08.2018

Port w Rotterdamie chce, by armatorzy płacili większe opłaty emisyjne

Port Rotterdam wezwał holenderski rząd do zawarcia koalicji z innymi krajami w Północno-Zachodniej Europie w celu wprowadzenia wyższych opłat za emisję CO2.
29.07.2018

Port Rotterdam wystartował z ofertą bunkrowania paliwa LNG ze statku na statek

Port Rotterdam przeprowadził pierwsze bunkrowanie paliwa LNG metodą ze statku na statek (STS).
18.06.2018

Przejście na paliwo LNG nie wystarczy do spełnienia przyszłych norm emisji CO2

Przestawienie się na skroplony gaz ziemny (LNG) jako paliwo dla statków oceanicznych może nie być wystarczające, aby spedytorzy spełnili długoterminowe przepisy dotyczące emisji CO2. Będą więc musieli w przyszłości znaleźć dodatkowe sposoby na zmniejszenie emisji – stwierdzili eksperci z JBC Energy.
12.06.2018

Czołowy europejski port chce większych opłat ze emisję dwutlenku węgla

Port Rotterdam wezwał holenderski rząd do zawarcia koalicji z innymi krajami w Północno-Zachodniej Europie w celu wprowadzenia wyższych opłat za emisję CO2.
11.06.2018

Stena Line zamawia kolejny nowy prom z serii E-Flexer

Stena RoRo podjęła ważną decyzję. Koncern zdecydował się na zamówienie kolejnego nowego promu z chińskiej stoczni Avic International.
29.05.2018

Port Gdynia w Barcelonie

W dniach 7-8 maja przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. uczestniczyli w wizycie technicznej w Porcie Barcelona.
10.05.2018

Port Rotterdam ma oferować bunkrowanie paliwa LNG ze statku na statek już od czerwca

Port Rotterdam przewiduje, że przeprowadzi pierwsze bunkrowanie paliwa LNG metodą ze statku na statek (STS) już w czerwcu.
24.04.2018

Lotos i PGNiG będą rozwijać rynek LNG nad Bałtykiem (wideo)

Lotos Asfalt oraz PGNiG Obrót Detaliczny będą wspólnie oferowały usługę bunkrowania statków paliwem LNG pochodzącym z Terminala Gazowego w Świnoujściu - poinformowała Grupa Lotos w komunikacie prasowym. Porozumienie pozwoli na szersze komercyjne wykorzystanie gazoportu w Świnoujściu. Dziś, w Hotelu Sheraton w Gdańsku, podczas konferencji poświęconej przyszłości LNG jako paliwa żeglugowego na Bałtyku, zostało podpisane porozumienie o współpracy.
19.04.2018

Metanol odpowiedzią na ograniczenie dopuszczalnych limitów siarki w 2020 r.?

Branża morska coraz uważniej spogląda na metanol jako na alternatywne paliwo, które pozwoli wypełnić coraz bardziej wyśrubowane normy, dotyczące emisji szkodliwych związków. Jednym z pionierów, gdy chodzi o zastosowanie metanolu stała się Stena Line.
19.04.2018

Czy przejście na paliwo LNG wystarczy do spełnienia przyszłych norm emisji gazów cieplarnianych?

Przestawienie się na skroplony gaz ziemny (LNG) jako paliwo dla statków oceanicznych może nie być wystarczające, aby spedytorzy spełnili długoterminowe przepisy dotyczące emisji CO2. Będą więc musieli w przyszłości znaleźć dodatkowe sposoby na zmniejszenie emisji – stwierdzili eksperci z JBC Energy.
17.04.2018

Port Rotterdam chce większych opłat ze emisję dwutlenku węgla

Port Rotterdam wezwał holenderski rząd do zawarcia koalicji z innymi krajami w Północno-Zachodniej Europie w celu wprowadzenia wyższych opłat za emisję CO2.
15.04.2018

Pierwszy prom z napędem wspomaganym siłą wiatru

Jak poinformował w oficjalnym komunikacie fiński operator promowy Viking Line - zakończyła się właśnie przebudowa Viking Grace, pierwszego w historii promu pasażersko - samochodowego ze wspomaganiem systemu napędowego przez aerodynamiczne wirniki napędzane siłą wiatru.
13.04.2018

Dwaj europejscy armatorzy składają duże zamówienie na nowe promy

Dwie włoskie firmy, specjalizujące się w przewozach promowych, złożyły właśnie duże zamówienie na nowe jednostki. Moby Lines i GNV podpisały umowę na dostawę obejmującą w sumie cztery promy. Powstaną one w zakładach Guangzhou Shipyard International (GSI).
12.02.2018

Wzrosła liczba zamówień na gazowce LNG w 2017 roku

Około 11 proc. wszystkich kontraktów na nowe jednostki w 2017 r. stanowiły zamówienia na gazowce LNG i ten trend ma się utrzymać w tym roku - przewiduje Titan LNG, dostawca tego surowca.
03.01.2018

Damen wykona pierwszą konwersję europejskiej pogłębiarki na paliwo LNG

Damen Shiprepair & Conversion zdobył kontrakt na konwersję silnika pogłębiarki na dual-fuel z użyciem paliwa LNG. To pierwsza taka konwersja, która odbędzie się w Europie.
14.12.2017

Shell i Anthony Veder podpisali umowę na przebudowę zbudowanego w Polsce gazowca Coral Methane

Shell i armator Anthony Veder podpisali umowę na przebudowę gazowca Coral Methane. Zbudowana w 2009 r. w stoczni Remontowa Shipbuilding jednostka zostanie przekształcona w zbiornikowiec bunkrowy LNG. Będzie to pierwsza na świecie tego rodzaju adaptacja.
14.11.2017

Wessels Reederei podpisał list intencyjny w sprawie dalszych konwersji LNG

Podczas europejskich targów morskich Europort 2017 w Rotterdamie niemiecka firma żeglugowa Wessels Reederei podpisała list intencyjny z MAN Diesel & Turbo w sprawie konwersji LNG na trzech kolejnych statkach. To siostrzane jednostki kontenerowca Wes Amelie – pierwszego na świecie statku z napędem diesla przebudowanym na LNG.
13.11.2017

Rekordowe kontenerowce CMA CGM będą napędzane paliwem LNG

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, wybrał paliwo LNG do napędów swoich 9 rekordowych kontenerowców, która mają zostać zbudowane do 2020 roku. Będzie to pierwszy raz, gdy megakontenerowce zostaną wyposażone w napęd na to ekologiczne paliwo.
07.11.2017

Brittany Ferries opracowało specjalny system dostarczania paliwa dla nowego promu (wideo)

Brittany Ferries podpisało w tym roku umowę na budowę nowej jednostki. Statek będzie zasilany m.in. paliwem LNG. W związku ze słabo rozwiniętą infrastrukturą do zaopatrywania statków w gaz w postaci ciekłej w portach, armator będzie sobie inaczej radził z problemem.
06.11.2017

Pierwszy na świecie kontenerowiec po konwersji na LNG zacumuje w Gdyni

W niemieckiej stoczni Bremerhaven zakończono pierwszą konwersję kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwało towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas. Zmodernizowana Wes Amelie pływa po Morzu Północnym i Bałtyckim, a jeszcze dzisiaj (09.10) zacumuje w gdyńskim porcie.
09.10.2017

Zobacz, jak wygląda pierwsza na świecie konwersja kontenerowca na napęd LNG (wideo)

W niemieckiej stoczni Bremerhaven trwa pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwa towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas.
05.10.2017

Wybudowana w Polsce jednostka przeprowadziła pierwszy transfer LNG ze statku na statek

Gazowiec LNG Coralius został pierwszą zbudowaną w Europie jednostką, która przeprowadziła transfer paliwa LNG ze statku na statek. Częściowo wyposażony kadłub statku dostarczyła gdańska stocznia Marine Projects.
21.09.2017

Trwa pierwsza na świecie konwersja kontenerowca na napęd LNG

W niemieckiej stoczni Bremerhaven trwa pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwa towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas.
26.08.2017

Wärtsilä dostarczy silniki dla niemieckiego statku rządowego

Wärtsilä dostarczy silniki do nowego statku badawczego o napędzie LNG, który będzie budowany dla niemieckiego rządu.
04.08.2017

Ekologiczny prom zbudowany w Gdańsku wchodzi na trasę wcześniej niż planowano

Salish Raven, ekologiczny prom zbudowany w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding, wchodzi na trasę wcześniej niż przewidywano – poinformował kanadyjski armator BC Ferries. Inauguracyjny rejs na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Island odbędzie się w czwartek 3 sierpnia, dokładnie o godz. 14:45. Powodem zmian jest poważna awaria promu Queen of Nanaimo, który statek z Gdańska musi teraz zastąpić.
03.08.2017

Bałtyk wchodzi do strefy kontroli emisji

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) na 71. sesji Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC) IMO zdecydowała, że od 2021 roku Bałtyk i Morze Północne, a także kanał La Manche trafi do NECA - strefy kontroli emisji tlenków azotu.
20.07.2017

Wybudowany w Polsce nowoczesny prom już w Kanadzie

Wybudowany w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding prom Salish Raven dotarł do swojego armatora 7 czerwca – poinformowało kanadyjskie BC Ferries, które zamówiło jednostkę.
08.06.2017

Duński port Grenaa zyska infrastrukturę do bunkrowania LNG

Port Grenaa, z którego regularne rejsy oferuje Stena Line, zyska infrastrukturę do bunkrowania paliwa LNG. Władze portu podpisały właśnie umowę przedwstępną z przedsiębiorstwem, które będzie odpowiedzialne za inwestycję.
07.06.2017

Zbudowany w Remontowej Shipbuilding nowoczesny prom rozpoczął pracę w Kanadzie

Dziś (16.05) operator BC Ferries zaplanował wejście do eksploatacji promu Salish Orca. Ta nowoczesna jednostka z napędem na LNG powstała w stoczni Remontowa Shipbuidling.
16.05.2017

Rosja będzie konkurentem Polski na rynku LNG. Przewaga wciąż jest jednak po polskiej stronie

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na paliwo LNG, wzrasta potrzeba na nowe instalacje do regazyfikacji i przeładunku tego surowca. Ta gałąź branży w szczególności szybko rozwija się w regionie Morza Bałtyckiego.
13.05.2017

Ekologiczny prom zbudowany w Remontowa Shipbuilding wypłynął z Gdańska do Kanady (foto, wideo)

Salish Raven w drodze do Kanady. W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku zakończyła się budowa trzeciego i ostatniego z serii ekologicznych promów pasażersko-samochodowych dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Jednostka w piątek opuściła gdański port. Teraz ma do pokonania 10 440 mil morskich.
28.04.2017

Oryginalne malowanie promu Salish Eagle zbudowanego w Gdańsku

Salish Eagle ze stoczni Remontowa Shipbuilding pomalowany w orły. Grafikę wykonał artysta John Marston z Stz'uminus First Nation. Regularne rejsy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands jednostka rozpocznie pod koniec czerwca.
14.04.2017

Salish Raven na kolejnych próbach morskich (foto, wideo)

Salish Raven prawie gotowy. Trwają ostatnie przygotowania i próby morskie, by w najbliższych dniach prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries mógł wypłynąć z Gdańska do Kolumbii Brytyjskiej. Będzie to już trzecia i ostatnia jednostka z tej serii, która powstała w stoczni Remontowa Shipbuilding.
05.04.2017

Salish Raven wrócił z prób morskich

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku trwa budowa kolejnego promu dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Będzie to już trzecia i ostatnia objęta kontraktem jednostka. Statek wrócił właśnie z prób morskich.
23.03.2017

Salish Eagle dopłynął z Gdańska do Kanady

10 440 mil morskich w 38 dni. Ekologiczny prom Salish Eagle dopłynął do Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Teraz statek będzie przygotowywany do pracy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands.
21.03.2017

Salish Eagle dotarł na Wyspy Kanaryjskie

Coraz bliżej do Kanady. Prom Salish Eagle dla BC Ferries, który zbudowała w Gdańsku stocznia Remontowa Shipbuilding w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting, dopłynął do Santa Cruz de Tenerife na Wyspach Kanaryjskich. Tam został zaopatrzony w paliwo. Do Kolumbii Brytyjskiej ma dotrzeć w kwietniu.
23.02.2017

Pierwsza jednostka do bunkrowania LNG już na wodzie

Spółka Gas4Sea odebrała pierwszą na świecie specjalnie wybudowaną jednostkę do bunkrowania gazu LNG. Statek powstał w koreańskiej stoczni Hanjin Heavy Industries.
16.02.2017

Kolejny prom dla BC Ferries wypłynął z Gdańska do Kanady

Salish Eagle gotowy. Druga jednostka dla kanadyjskiego armatora w sobotę opuściła gdański port. Ekologiczny pasażersko-samochodowy prom ma do pokonania 10 440 mil morskich.
13.02.2017

W branży morskiej nastąpił boom na LNG (wideo)

Nowoczesne technologie, ekologiczne rozwiązania i przyjazne środowisku statki wykorzystujące coraz popularniejsze paliwo LNG (Liquefied Natural Gas). To tylko niektóre tematy poruszane podczas seminarium „Innovative Solutions for Marine Applications” zorganizowanego przez grupę stoczniową Remontowa Holding i firmę Wärtsilä. Zdaniem ekspertów, w branży morskiej nastąpił boom na LNG, a wynika to m.in. z rosnących wymagań środowiskowych, zmuszających armatorów do zapewnienia obniżonej emisji tlenków siarki.
02.02.2017

Viking Grace będzie pierwszym na świecie promem napędzanym LNG oraz energią wiatrową

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.
26.01.2017

Viking Grace przeciera nowe szlaki

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.
26.01.2017

Salish Orca dotarła do Kanady

10 440 mil morskich w 50 dni. Taki dystans z Gdańska do Kanady miał do pokonania prom Salish Orca – można go rozpoznać po namalowanych na kadłubie orkach. Jednostka powstała w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting.
12.01.2017

Pierwsze bunkrowanie promu Megastar

Za nami kolejne ważne wydarzenie w historii nowoczesnego promu Megastar. W ubiegłym tygodniu w Pori odbyło się pierwsze bunkrowanie jednostki. Pierwszy rejs tego statku odbędzie się jeszcze w tym miesiącu.
09.01.2017

Promy zasilane wodorem? Specjaliści już pracują nad ich wprowadzeniem

Armatorzy chętnie spoglądają w stronę nowych technologii, które mogą wykorzystywać na promach. Coraz większą wagę przykładają też do alternatywnych sposobów zasilania floty. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości furorę będą robić statki zasilane wodorem.
04.11.2016

W Szwecji zakończono pierwsze bunkrowanie LNG ze statku na statek

Fiński koncern Skangas uważa przeprowadzenie pierwszego bunkrowania paliwa LNG ze statku do statku za początek nowej ery dla tego paliwa w światowej żegludze.
15.09.2016

Pierwsza konwersja kontenerowca na napęd LNG już w przyszłym roku

Pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG odbędzie się już w 2017 roku - potwierdziło towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas, które będzie czuwać nad procesem.
08.09.2016

Terminal w Świnoujściu ma być głównym centrum bunkrowania LNG na Bałtyku. Zadba o to wspólna platforma

Wybudowany w Świnoujściu gazoport może stać się największym na Bałtyku miejscem tankownia statków napędzanych skroplonym gazem ziemnym. By w pełni wykorzystać i rozwinąć tę szansę, nasze uczelnie, porty oraz spółki z sektora gazowego stworzyły platformę łączącą biznes z nauką, która ma się przyczynić do rozwoju skroplonego gazu ziemnego w Polsce.
21.04.2016

Wielkie przejęcie na rynku paliwowo-gazowym już sfinalizowane

Zakończył się proces połączenia koncernu Royal Dutch Shell z BG Group. Transakcja opiewa na gigantyczną kwotę 69 mld dolarów. Shell, który kupił wszystkie udziały w brytyjskiej firmie, nabył tym samym prawa do wielu nietkniętych pokładów gazu ziemnego w Brazylii czy w Wschodniej Afryce i stał się liderem w sprzedaży tego surowca.
15.02.2016

Symboliczne położenie stępki pod nowy prom Tallinka - Megastar

Wczoraj w stoczni Meyer Turku odbyło się oficjalne położenie stępki pod budowę nowego promu dla Tallink, który będzie nazywał się Megastar.
10.02.2016

Port w Rotterdamie przyznaje zniżki na paliwo LNG

Od 2017 roku, aż do roku 2020, port Rotterdam będzie przyznawał rabat w wysokości 10 procent na paliwo LNG z powstającego terminalu Shell – podaje Seatrade Maritime News.
23.12.2015

Gazoport w Świnoujściu wpisuje się w światowy trend rozwoju rynku LNG

11 grudnia 2015 r. do terminalu LNG w Świnoujściu wpłynął pierwszy metanowiec ze skroplonym gazem ziemnym, niezbędnym do uruchomienia instalacji. To już jeden z ostatnich kroków przed ostatecznym otwarciem obiektu w przyszłym roku. Patrząc na to, co się dzieje na światowych rynkach transportu, polski gazoport nie powinien narzekać na brak zamówień. Paliwo LNG zyskuje bowiem wciąż na popularności.
15.12.2015

Remontowa Marine Design & Consulting zaprojektowała prom pasażersko-samochodowy z napędem LNG

Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. opracowała nowy projekt promu pasażersko-samochodowego z napędem LNG na rynek europejski i północno-amerykański RMDC 3217.
15.11.2015

Ekologiczne napędy przyszłości (cz. 1): LNG

W branży morskiej widać wyraźny zwrot ku tworzeniu bardziej ekologicznych statków. Po części wymuszają to nowe przepisy poszczególnych organizacji międzynarodowych (Unii Europejskiej czy Międzynarodowej Organizacji Morskiej), po części wpisuje się to w ogólny nurt dbania o środowisko. Główny nacisk położony jest na konstrukcje nowoczesnych napędów zdolnych zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie emisję szkodliwych substancji. Obecnie królem wśród ekonapędów są silniki wykorzystujące paliwo LNG. Jakie są jego zalety, a jakie
24.09.2015

Niemiecki sektor morski walczy o dotacje na LNG

Przedstawiciele niemieckiej branży morskiej zgłosili prośbę do rządu o wprowadzenie specjalnych regulacji, które miałyby promować paliwo LNG jako alternatywne źródło energii dla transportu morskiego.
07.09.2015

Dyrektywa siarkowa napędza rozwój paliwa LNG

Paliwo LNG ma w Europie dużą przyszłość. Dużą rolę w pobudzeniu tego rynku miało wejście w tym roku w życie dyrektywy siarkowej. W obliczu redukcji zanieczyszczeń większa część armatorów postanowiła przerzucić się na wykorzystanie gazu skroplonego. To dobra wiadomość także dla Polski, gdyż powstający w Świnoujściu gazoport nie będzie miał problemów z pozyskaniem klientów.
03.09.2015

Wielkie przejęcie na rynku paliwowo-gazowym. W grę wchodzą gigantyczne pieniądze

Komisja Europejska zgodziła się, aby brytyjsko-holenderski koncern paliwowy Royal Dutch Shell przejął brytyjską BG Group bez dodatkowych obostrzeń. Transakcja ma opiewać na gigantyczną kwotę 69 mld dolarów. Shell, który kupił wyszstkie udziały w brytyjkiej firmie, nabył tym samym prawa do wielu nietkniętych pokładów gazu ziemnego w Brazylii czy w Wschodniej Afryce i stał się liderem w sprzedaży tego surowca.
03.09.2015

Afera korupcyjna w estońskim porcie. Podejrzenia padają również na gdańską stocznię

Podejrzenia o korupcję na wielką skalę dotknęły członków zarządu Portu Tallin. Według estońskich mediów, mieli oni od wielu lat przyjmować łapówki od firm i w zamian pomagać im w pozyskiwaniu zamówień. Estońska prokuratura nie wyklucza udziału w tym procesie stoczni Remontowej Shipbuilding, która pozyskała w zeszłym roku kontrakt na budowę dwóch promów dla portu w Tallinie.
01.09.2015

Carnival zamawia dwa rekordowe wycieczkowce o napędzie LNG

Costa Cruises, armator wycieczkowców należący do Carnival Corporation, zamówił dwa wycieczkowce nowej generacji. Statki będą wyposażone w napęd LNG i pomieszczą rekordową liczę 6,6 tys. pasażerów.
29.07.2015

Port w Göteborgu gotowy na ekologiczną rewolucję

Nic nie stoi już na przeszkodzie ku temu, by statki bunkrowały paliwo LNG w porcie w Göteborgu. To zasługa wprowadzonych właśnie regulacji, które mają zagwarantować bezpieczeństwo całej procedurze.
08.07.2015

Carnival Corporation zamówił pierwsze wycieczkowce o napędzie LNG

Jeden z największych armatorów wycieczkowców, Carnival Corporation, podpisał multimiliardowy kontrakt na budowę czterech jednostek nowej generacji zasilanych na paliwo LNG. Cztery nowe statki będą pierwszymi na świecie zasilanymi paliwem LNG – najbardziej ekologicznym paliwem kopalnym.
15.06.2015

Niski popyt na czarter gazowców LNG

Początek roku dla armatorów jednostek LNG nie należał do najlepszych. Ich statki były rzadziej czarterowane i za niższą kwotę niż w ubiegłym roku. Średnia stawka dzienna czarteru tankowca LNG o napędzie hybrydowym wynosiła od 40-45 tys. dolarów za dzień, jednostek o tradycyjnym napędzie 30-35 tys. dolarów.
29.05.2015

Royal Dutch Shell kupuje BG Group. To największa fuzja na rynku ropy od lat

Holenderski koncern paliwowy, Shell, zakupił wszystkie udziały brytyjskiego BG Group. Transakcja ma opiewać na kwotę 69 mld dolarów. Holenderski gigant nabył tym samym prawa do wielu nietkniętych pokładów gazu ziemnego w Brazylii czy w Wschodniej Afryce i stał się liderem w sprzedaży tego surowca. Do wejścia w życie fuzji ma dojść na początku 2016 roku.
08.04.2015

Cięcie pierwszych blach i wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding

REMONTOWA SHIPBUILDING rozpoczęła realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora „Port of Tallinn”.
20.02.2015

Port w Hirtshals z unijną dotacją

Terminale do bunkrowania promów paliwem LNG to jedno z tych rozwiązań, które są częścią rozwoju autostrad morskich i mają przyczynić się do wzrostu znaczenia roli transportu intermodalnego. Unia Europejska dotuje nie tylko projekty, których celem jest dostosowywanie promów do zasilania LNG, ale również wspiera budowę całych terminali, gdzie promy napędzane gazem ziemnym w postaci ciekłej będą mogły się zaopatrywać w paliwo. Jednym z portów, gdzie ma się pojawić taki terminal, jest Hirtshals. Unia Europejska dofinansowała w
28.01.2015

Zniżka może i będzie, ale niewiele statków z niej skorzysta

Związek Armatorów Polskich zaapelował do Zarządu Portu w Szczecinie i Świnoujściu o wprowadzenie tak zwanego "zielonego rabatu". To 30-procentowa zniżka dla statków, których silniki napędzane są gazem, a takich na razie praktycznie nie ma.
05.11.2014

Remontowa Shipbuilding zbuduje 2 nowoczesne promy dwustronne dla Estończyków

Kolejny kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów podpisała stocznia Remontowa Shipbuilding. Jednostki powstaną dla estońskiego armatora „Port of Tallin”. Jest to już drugie duże zamówienie podpisane w tym roku, które zrealizuje największa polska stocznia produkcyjna, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding.
02.11.2014

Świnoujście i Gdańsk chcą budowy stacji na paliwo LNG

Porty na Bałtyku podpisały porozumienie w sprawie stacji do tankowania gazu skroplonego LNG. Wśród nich znalazło się Świnoujście i Gdańsk. Chodzi o to, aby stacje te miały podobne właściwości techniczne.
02.10.2014

BPO rusza z projektem wspierającym budowę infrastruktury LNG

Organizacja Portów Bałtyckich (BPO) zapowiedziała kolejną inicjatywę, która ma skutkować rozbudową infrastruktury do bunkrowania LNG w kolejnych portach. Wśród obszarów, które zostały wskazane jako miejsca, w których powinno pojawić się odpowiednie zaplecze tego typu, znalazły się Szczecin/Świnoujście oraz Zatoka Gdańska i Kłajpeda.
25.09.2014

Pierwszy port w Wielkiej Brytanii zbuduje nowoczesną instalację do dystrybucji LNG

W Wielkiej Brytanii powstaną wkrótce instalacje służące do magazynowania oraz dystrybucji gazu ciekłego LNG. Zgodnie z zapowiedziami, pierwszym portem na Wyspach, w którym zostanie stworzona odpowiednia infrastruktura, jest Portsmouth. Inwestycja stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie kolejnych operatorów na gaz LNG.
15.07.2014

Pierwsze europejskie kontenerowce LNG

Containerships Ltd Oy, GNS Shipping/Nordic Hamburg i ARKON Shipping potwierdziły zamówienie innowacyjnych kontenerowców bliskiego zasięgu opartych na silnikach napędzanych gazem LNG, zdolnych jednocześnie do przetwarzania paliw konwencjonalnych (“dual-fuel engine-technology”). Zamówienie obejmuje dwie takie jednostki.
20.05.2014

Shell inwestuje w LNG jako paliwo dla transportu

Shell zapowiada, że będzie inwestował m.in. w USA w wykorzystanie LNG jako paliwa w transporcie morskim i drogowym. Koncern planuje uruchomienie dwóch małych jednostek skraplania gazu ziemnego.
14.03.2013

Przyszłość należy do gazu

Ograniczenia nałożone na armatorów przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) zmuszą ich do inwestowania w czystsze paliwa jak np. skroplony gaz ziemny (LNG).
17.06.2011

Dziękujemy za wysłane grafiki.