Południowokoreańska stocznia należąca do Samsung Heavy Industries zaprezentowała nowy, opatentowany już projekt statku do instalacji turbin wiatrowych (WTIV). Projekt powstał w związku z zapotrzebowaniem coraz prężniej rozwijającej się gałęzi energetyki morskiej.
SHI ogłosiło, że jest pierwszą stocznią, która otrzymała Approval in Principle (AiP) dla niskoemisyjnego modelu ECO-WTIV (paliwo LNG + SOFC) o nazwie SLW-FUEL CELL od trzech głównych towarzystw klasyfikacyjnych: American Shipping Bureau (ABS) , DNV i Lloyd's.
„ECO-WTIV” został zaprojektowany z myślą o niskiej emisji dzięki zastosowaniu silników zasilanych LNG, ogniwom paliwowym ze „stabilnym tlenkiem” oraz systemami magazynowania energii. Takie połączenie jest krokiem w stronę redukcji emisji gazów do atmosfery, zastosowane rozwiązania przyczynią się do zmniejszenia emisji CO2 o około 50% w porównaniu z podobnymi statkami o tradycyjnym napędzie.
W grudniu 2020 roku firma SHI nawiązała współpracę z Hyosung Heavy Industries, koreańskim producentem przekładni do turbin wiatrowych, w celu opracowania systemu podnośników.
„Wraz z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, która jest jednym z filarów Polityki Zielonego Nowego Ładu, będzie wzrastać zapotrzebowanie na WTIV” – oznajmił Wang K. Lee, wiceprezes działu Offshore Business Division w SHI.
„To bardzo istotne, teraz gdy zabezpieczyliśmy nasz niezależny model obejmujący różnorodne, najnowocześniejsze ekologiczne technologie” – dodał.
Stocznia SHI pierwsze zamówienie otrzymała w 2010 roku, do tej pory zbudowała i dostarczyła trzy jednostki WTIV na rynek morskiej energetyki wiatrowej.
Władze USA ogłaszają pięcioletni harmonogram dzierżaw morskich farm wiatrowych
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką
U brzegów Namibii odkryto jedno z największych złóż ropy naftowej
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Spółka MidOcean Energy należąca do EIG przejmuje 20% udziałów w Peru LNG
Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2