Południowokoreańska stocznia należąca do Samsung Heavy Industries zaprezentowała nowy, opatentowany już projekt statku do instalacji turbin wiatrowych (WTIV). Projekt powstał w związku z zapotrzebowaniem coraz prężniej rozwijającej się gałęzi energetyki morskiej.
SHI ogłosiło, że jest pierwszą stocznią, która otrzymała Approval in Principle (AiP) dla niskoemisyjnego modelu ECO-WTIV (paliwo LNG + SOFC) o nazwie SLW-FUEL CELL od trzech głównych towarzystw klasyfikacyjnych: American Shipping Bureau (ABS) , DNV i Lloyd's.
„ECO-WTIV” został zaprojektowany z myślą o niskiej emisji dzięki zastosowaniu silników zasilanych LNG, ogniwom paliwowym ze „stabilnym tlenkiem” oraz systemami magazynowania energii. Takie połączenie jest krokiem w stronę redukcji emisji gazów do atmosfery, zastosowane rozwiązania przyczynią się do zmniejszenia emisji CO2 o około 50% w porównaniu z podobnymi statkami o tradycyjnym napędzie.
W grudniu 2020 roku firma SHI nawiązała współpracę z Hyosung Heavy Industries, koreańskim producentem przekładni do turbin wiatrowych, w celu opracowania systemu podnośników.
„Wraz z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, która jest jednym z filarów Polityki Zielonego Nowego Ładu, będzie wzrastać zapotrzebowanie na WTIV” – oznajmił Wang K. Lee, wiceprezes działu Offshore Business Division w SHI.
„To bardzo istotne, teraz gdy zabezpieczyliśmy nasz niezależny model obejmujący różnorodne, najnowocześniejsze ekologiczne technologie” – dodał.
Stocznia SHI pierwsze zamówienie otrzymała w 2010 roku, do tej pory zbudowała i dostarczyła trzy jednostki WTIV na rynek morskiej energetyki wiatrowej.
Nie ma czasu do stracenia. Europejska energetyka wiatrowa musi przyśpieszyć
Byli członkowie zarządu PGE bez absolutorium
Mniejsi przedsiębiorcy chcą mocniej zaangażować się we współpracę z sektorem offshore
Podatek od nieruchomości a farmy wiatrowe w Polsce
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Dominika Taranko
Farma Dobrej Energii: poznaj moc bałtyckiego wiatru w Ustce z Fundacją PGE