• <
nauta_2024

USA: Pierwszy statek do instalacji morskich turbin wiatrowych zgodny z ustawą Jones Act

ac

25.02.2021 15:15 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki USA: Pierwszy statek do instalacji morskich turbin wiatrowych zgodny z ustawą Jones Act

Partnerzy portalu

USA: Pierwszy statek do instalacji morskich turbin wiatrowych zgodny z ustawą Jones Act - GospodarkaMorska.pl
fot. Dominion Energy

Nowe informacje na temat pierwszego statku do instalacji morskich turbin wiatrowych (WTIV) w Stanach Zjednoczonych. Jest on uważany za kluczowy dla rozwoju krajowego przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.

Budowa nowego statku o nazwie Charybdis obecnie realizowana jest w stoczni Keppel AmFELS w Brownsville w Teksasie dla Dominion Energy. Jednostka będzie zbudowana zgodnie z klasyfikacją ABS. Statek o długości około 144 metry został zaprojektowany przez GustoMSC i może obsługiwać turbiny o mocy 12 megawatów lub większych. Będzie również zdolny do montażu fundamentów pod turbiny i innych ciężkich elementów.

- ABS jest idealnym partnerem dla wysoce wyspecjalizowanego statku do montażu turbin wiatrowych, takiego jak ten. Nasza rozległa znajomość amerykańskich przepisów w połączeniu z wiodącą pozycją w branży morskiej oznacza, że ​​jesteśmy doskonale przygotowani do realizacji nie tylko tego projektu ale szeregu innych innowacyjnych statków, które są obecnie oddawane do użytku dla amerykańskich farm wiatrowych. ABS jest zaangażowany w odgrywanie znaczącej roli w bezpiecznym rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w USA - powiedział Matt Tremblay, starszy wiceprezes ABS, Global Offshore.

Firma Seajacks z siedzibą w Wielkiej Brytanii pomoże Dominion Energy w nadzorze budowy i eksploatacji, podczas gdy Keppel AmFELS zajmie się projektowaniem i zaopatrzeniem.

Dominion Energy jest w trakcie opracowywania projektu Coastal Virginia Offshore Wind, komercyjnej morskiej farmy wiatrowej o mocy 2600 megawatów, która ma stać się największą w Stanach Zjednoczonych. Część projektu obejmuje projekt pilotażowy o mocy 12 MW, 27 mil od wybrzeża Virginia Beach. Ma to by pierwszy projekt na wodach federalnych USA.

- Dominion Energy z dumą przewodzi budowie pierwszego statku do budowy morskiej turbiny wiatrowej zgodnego z Jones Act - powiedział Mark D. Mitchell, starszy wiceprezes ds. konstrukcji projektów.

Wspomniany Jones Act wymaga, aby towary przewożone między portami USA były transportowane statkami, które są zbudowane, obsługiwane przez obywateli USA lub stałych mieszkańców i są ich własnością.

Budowa statku ruszyła w grudniu wraz z ceremonią położenia stępki w Keppel AmFELS. Do budowy kadłuba i infrastruktury statku zostanie użyte ponad 14 000 ton krajowej stali, z czego prawie 10 000 ton będzie pochodzić od dostawców z Alabamy i Wirginii Zachodniej. Będzie to jeden z największych tego typu statków na świecie. Firma Huisman wyprodukuje główny żuraw z wysięgnikiem o długości 130 m i spodziewanym udźwigu 2200 ton. Znajdą się w nim również miejsca noclegowe dla 119 załogi i techników farm wiatrowych.

Całkowite koszty projektu statku szacuje się na około 500 milionów dolarów.

- Cieszymy się, że możemy zbudować największy statek instalacyjny morskich turbin wiatrowych w USA dla Dominion Energy i wspierać rozwijający się morski przemysł wiatrowy - powiedział Mohamed Sahlan, prezes Keppel AmFELS - Keppel AmFELS ma solidne doświadczenie i możliwości w zakresie szerokiej gamy statków offshore. Jesteśmy też w stanie wykorzystać doświadczenie naszej firmy macierzystej, Keppel Offshore & Marine, w zakresie odnawialnych źródeł energii morskiej, aby zapewnić atrakcyjne rozwiązanie konstrukcyjne dla tego przełomowego projektu.

Rozwój WTIV i innych podobnych statków jest postrzegany jako kluczowy dla rosnącej liczby projektów dotyczących budowy morskich farm wiatrowych planowanych na wschodnim wybrzeżu USA.

ABS będzie też nadzorować budowę pierwszego statku obsługującego farmy wiatrowe (SOV). Kolejne dwa statki SOV, zgodne z Jones Act, mają być realizowane przez brytyjską stocznię Vard, która jest częścią włoskiego Fincantieri.

W przypadku budowy staków w Europie pojawia się możliwość udziału w tych projektach stoczni polskich, między innymi, gdyńskiej Stoczni Crist, która ma olbrzymie doświadczenie w budowie jednostek zarówno do instalacji morskich turbin wiatrowych jak i ich obsługi. W portfolio Crist zajdują się takie statki jak Innovation czy Vidar.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.