PMK
Gwałtowny wzrost w liczbie jednostek zasilanych paliwem LNG zwiastuje początek nowej ery w żegludze - stwierdził Martin Wold, szef działu paliw alternatywnych w towarzystwie klasyfikującym DNV GL.
- Obecnie na świecie pływa 163 statków zasilanych paliwem LNG, a kolejne 155 znajduje się w trakcie budowy - powiedział Wold.
Portfel zamówień na jednostki zasilane LNG pozostawał na stałym poziomie przez ostatnie lata i wynosił około 40 statków na rok. W tym roku ta liczba została osiągnięta już w pierwszych pięciu miesiącach, co może być znakiem rosnącego trendu.
Według DNV GL, do końca 2020 roku światowa pojemność zbiorników na paliwo LNG wzrośnie trzykrotnie z 100 tys. m3 obecnie. Oznacza to, że coraz więcej dużych jednostek - masowców i kontenerowców - wybiera LNG na paliwo.
- Wejście w życiu przepisów IMO 2020 przyśpieszyło przyjęcie LNG jako paliwa żeglugowego. Co więcej, obecnie 3553 statki mają zainstalowane skrubery - powiedział Wold. - Zamówienia na płuczki spalin się ustabilizowały w tym roku, po boomie w roku poprzednim. W tym roku wykonane zostanie około 2000 takich instalacji - dodał.
Na Ukrainę wróciły regularne połączenia feederowe
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore