pc
W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku trwa budowa kolejnego promu dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Będzie to już trzecia i ostatnia objęta kontraktem jednostka. Statek wrócił właśnie z prób morskich.
Program prób to jeden z warunków kontraktu podpisanego z kanadyjskim armatorem. Salish Raven przebywał na próbach morskich na Zatoce Gdańskiej przez kilka dni, a do stoczni Remontowa Shipbuilding powrócił w czwartek wieczorem.
Salish Raven ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabierze 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki.
Prom powstaje w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting.
W tym tygodniu do Kanady dodarł już drugi statek z tej serii – Salish Eagle. Regularne rejsy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands rozpocznie pod koniec czerwca i zastąpi na niej 51-letni prom Quenn of Nanaimo.
Pod koniec przyszłego miesiąca natomiast obsługę na trasie Comox-Powell River rozpocznie Salish Orca – siostrzana jednostka, która także powstała w Gdańsku dla tego samego armatora. Do Kolumbii Brytytyjskiej w Kanadzie dopłynęła na początku tego roku.
Salish Raven w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480 miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150 pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek