• <
ATC_CARGO_TOP

Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu
Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu - GospodarkaMorska.pl

PMK

19.03.2019 Źródło: własne

Największy na świecie statek dostawczy LNG Kairos przeprowadził pierwszą operację bunkrowania nowego promu MS Visborg w porcie Visby.

Zakończona operacja to część kontraktu na dostawę LNG, który został podpisany przez dostawcę LNG Nauticor oraz właściciela i operatora nowego promu.

Bezpośrednim armatorem jednostki jest Babcock Schulte Energy (BSE).  Budowa bunkierki miała miejsce w Hyundai Mipo Dockyard i trwała zaledwie 9 miesięcy.

Oprócz swojej wielkości, statek wyróżnia się również konstrukcją bez balastu i zainstalowanym zbiornikiem CNG, w którym gromadzone są odzyskane opary z procesu bunkrowania. Na jednostce zainstalowano także odbojnice pneumatyczne umożliwiające łatwe i szybkie wydanie oraz umieszczenie na wodzie zaopatrywanego w paliwo LNG statku.

To pierwszy na świecie statek do tankowania LNG nieużywający balastu. Koncepcja bez balastu oznacza, że statek nie musi instalować systemu uzdatniania wody balastowej zgodnie z wymaganiami konwencji IMO o wodach balastowych.

- Wpłynięcie Kairos na Morze Bałtyckie stanowi kamień milowy dla LNG jako paliwa dla statków - powiedział Mahinde Abeynaike, dyrektor generalny Nauticor. - Od tego momentu, dostawy LNG jako paliwa żeglugowego na Morzu Bałtyckim są zabezpieczone i to na wielką skalę.  Chciałbym wyrazić mój szacunek naszemu zespołowi i naszym partnerom - to wspaniałe osiągnięcie, aby dostarczyć tak złożony i pierwszy w swoim rodzaju statek na czas – dodał.

Nowy statek zapewni także sprawną usługę przeładunku LNG w porcie w litewskiej Kłajpedzie i stworzy pełny łańcuch logistyczny LNG w regionie Morza Bałtyckiego dla swoich klientów.

Dane techniczne LNG Kairos:


długość - 117,07 m
szerokość - 20,05 m
zanurzenie - 5,212 m
wysokość boczna - 10,30 m
nośność - 4376 t
wyporność - 9026 t
tonaż pojemnościowy brutto - 8070
pojemność ładunkowa - 7521 m3
moc napędu - MCR 1665 kW (2264 KM)
prędkość eksploatacyjna - 12,50 węzłów
załoga - 14 osób

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33055,00 $ tona 0,39% 16 cze
 Cynk 2972,00 $ tona -0,47% 16 cze
 Aluminium 2454,00 $ tona -0,16% 16 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.