• <
ATC_CARGO_TOP

Wybudowany w Polsce nowoczesny prom już w Kanadzie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wybudowany w Polsce nowoczesny prom już w Kanadzie
Wybudowany w Polsce nowoczesny prom już w Kanadzie - GospodarkaMorska.pl

PMK

08.06.2017 Źródło: własne

Wybudowany w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding prom Salish Raven dotarł do swojego armatora 7 czerwca – poinformowało kanadyjskie BC Ferries, które zamówiło jednostkę.

Nowy nabytek Kanadyjczyków potrzebował 41 dni, by przepłynąć odległość 10,4 tys. mil morskich z Gdańska. - Jesteśmy dumni z odebrania Salish Raven, naszego trzeciego promu napędzanego gazem naturalnym – powiedział Marc Collins, prezes BC Ferries.

Tak jak w przypadku pozostałych dwóch statków, i prom Salish Raven armator odebrał w Kolumbii Brytyjskiej. Zanim jednostka zostanie oddana do eksploatacji, będzie pomalowana w kruki. Autorem grafiki jest artysta Thomas Cannell z Musqueam.

Salish Raven powstał w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting. Prom ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabierze 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Innowacyjny napęd dostarczyła Wärtsilä, a za oświetlenie odpowiedzialna była m.in. firma Prąd Engineering.

W marcu do Kolumbii Brytyjskiej dotarł drugi statek z tej serii – Salish Eagle, a na początku roku pierwszy – Salish Orca. Wszystkie jednostki będą pierwszymi promami w składającej się z 36 statków flocie BC Ferries wykorzystującymi silniki dual fuel.

Salish Raven w liczbach

długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480 miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150 pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33055,00 $ tona 0,39% 16 cze
 Cynk 2972,00 $ tona -0,47% 16 cze
 Aluminium 2454,00 $ tona -0,16% 16 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.