PMK
Wybudowany w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding prom Salish Raven dotarł do swojego armatora 7 czerwca – poinformowało kanadyjskie BC Ferries, które zamówiło jednostkę.
Nowy nabytek Kanadyjczyków potrzebował 41 dni, by przepłynąć odległość 10,4 tys. mil morskich z Gdańska. - Jesteśmy dumni z odebrania Salish Raven, naszego trzeciego promu napędzanego gazem naturalnym – powiedział Marc Collins, prezes BC Ferries.
Tak jak w przypadku pozostałych dwóch statków, i prom Salish Raven armator odebrał w Kolumbii Brytyjskiej. Zanim jednostka zostanie oddana do eksploatacji, będzie pomalowana w kruki. Autorem grafiki jest artysta Thomas Cannell z Musqueam.
Salish Raven powstał w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting. Prom ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabierze 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Innowacyjny napęd dostarczyła Wärtsilä, a za oświetlenie odpowiedzialna była m.in. firma Prąd Engineering.
W marcu do Kolumbii Brytyjskiej dotarł drugi statek z tej serii – Salish Eagle, a na początku roku pierwszy – Salish Orca. Wszystkie jednostki będą pierwszymi promami w składającej się z 36 statków flocie BC Ferries wykorzystującymi silniki dual fuel.
Salish Raven w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480 miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150 pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych