• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Ekologiczny prom zbudowany w Gdańsku wchodzi na trasę wcześniej niż planowano

pc

03.08.2017 10:17 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ekologiczny prom zbudowany w Gdańsku wchodzi na trasę wcześniej niż planowano

Partnerzy portalu

Ekologiczny prom zbudowany w Gdańsku wchodzi na trasę wcześniej niż planowano - GospodarkaMorska.pl

Salish Raven, ekologiczny prom zbudowany w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding, wchodzi na trasę wcześniej niż przewidywano – poinformował kanadyjski armator BC Ferries. Inauguracyjny rejs na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Island odbędzie się w czwartek 3 sierpnia, dokładnie o godz. 14:45. Powodem zmian jest poważna awaria promu Queen of Nanaimo, który statek z Gdańska musi teraz zastąpić.

Jak poinformował Mark Wilson, wiceprezes ds. technicznych w BC Ferries, 53-lenia Queen of Nanaimo miała zostać wycofana z floty kanadyjskiego armatora jesienią. Proces przyspieszyła jednak awaria prawej śruby nastawnej. Aby uniknąć przerw w kursowaniu jednostek na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Island, od zeszłego tygodnia ten prom zastępuje mniejszy statek – Bowen Queen. – Cieszymy się, że teraz powitamy naszych klientów na pokładzie Salish Raven, statek zapewni naszym pasażerom bezpieczne i niezawodne usługi przez następne dziesięciolecia – powiedział Wilson.

Salish Raven powstał w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting. Prom ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabiera 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Innowacyjny napęd dostarczyła Wärtsilä, a za oświetlenie odpowiedzialna była m.in. firma Prąd Engineering. Zanim jednostkę oddano do eksploatacji, została pomalowana w kruki. Autorem tej grafiki jest artysta Thomas Cannell z Musqueam.

Bazą dla Salish Raven będzie terminal Tsawwassen. Jego siostrzana jednostka Salish Eagle, wprowadzona do eksploatacji w czerwcu, zostanie teraz przesunięta do Long Harbor na Salt Spring Island. Stamtąd będzie pływać na Southern Gulf Islands. Salish Orca, trzeci prom z tej serii, od maja kursuje na trasie Comox-Povell River.

Wszystkie trzy jednostki zostały zbudowane w stoczni Remontowa Shipbuiding. To pierwsze statki we flocie armatora BC Ferries napędzane LNG. Wprowadzono je do eksploatacji w zaledwie trzy miesiące.

Salish Raven w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480                                                                                                             miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150                                                                                                                              pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.