• <
nauta_2024

Ekologiczny prom zbudowany w Remontowa Shipbuilding wypłynął z Gdańska do Kanady (foto, wideo)

pc

28.04.2017 18:48 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Ekologiczny prom zbudowany w Remontowa Shipbuilding wypłynął z Gdańska do Kanady (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Ekologiczny prom zbudowany w Remontowa Shipbuilding wypłynął z Gdańska do Kanady (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Salish Raven w drodze do Kanady. W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku zakończyła się budowa trzeciego i ostatniego z serii ekologicznych promów paażersko-samochodowych dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Jednostka w piątek opuściła gdański port. Teraz ma do pokonania 10 440 mil morskich.

Podróż do Kolumbii Brytyjskiej ma zająć około 50 dni, w zależności od warunków pogodowych. Prom, tak jak i jego siostrzane jednostki, będzie płynął przez Bałtyk, Kanał Angielski i Atlantyk, a po przekroczeniu Kanału Panamskiego – wzdłuż zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej do Kanady.

Podczas pierwszego rejsu zaplanowane są dwa postoje na tankowane paliwa: w Sanata Cruz na Wyspach Kanaryjskich oraz w Panama City w Panamie. Na górnym pokładzie promu tymczasowo zainstalowano zbiorniki, które zwiększają ilość bunkru, jaki może przyjąć jednostka.

Tak jak w przypadku pozostałych dwóch statków, i prom Salish Raven armator odbierze w Kolumbii Brytyjskiej. Zanim jednostka zostanie oddana do eksploatacji, będzie pomalowana w kruki. Autorem grafiki jest artysta Thomas Cannell z Musqueam.

Salish Raven powstał w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting. Prom ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabierze 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Innowacyjny napęd dostarczyła Wärtsilä, a za oświetlenie odpowiedzialna była m.in. firma Prąd Engineering.

W marcu do Kolumbii Brytyjskiej dotarł drugi statek z tej serii – Salish Eagle, a na początku roku pierwszy – Salish Orca. Wszystkie jednostki będą pierwszymi promami w składającej się z 36 statków flocie BC Ferries wykorzystującymi silniki dual fuel.

Salish Raven w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480                                                                                                             miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150                                                                                                                              pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.