pc
Port Grenaa, z którego regularne rejsy oferuje Stena Line, zyska infrastrukturę do bunkrowania paliwa LNG. Władze portu podpisały właśnie umowę przedwstępną z przedsiębiorstwem, które będzie odpowiedzialne za inwestycję.
Obiekt, który pojawi się w duńskim porcie, będzie miał pojemność 10 tysięcy metrów sześciennych. Dzięki temu Grenaa stanie się centrum zaopatrywania statków w paliwo LNG. Będą mogły z niego korzystać jednostki, które poruszają się po duńskich cieśninach, szczególnie w rejonie Skagen, Kopenhagi, Malmö i Göteborga.
Zgodnie z zawartym porozumieniem, za budowę infrastruktury odpowiedzialna będzie estońska firma LNG Gorskaya Overseas. Nie będzie to jedyna tego typu inwestycja tego przedsiębiorstwa. Podobne rozwiązania mają się też wkrótce pojawić przy udziale tej firmy również w: Lubece, Mõntu i Parnawie (Estonia), porcie Piteå w Szwecji, porcie Kotka-Hamina oraz łotewskiej Lipawie.
Wśród serwisów promowych, oferowanych z portu Grenaa, dostępne jest m.in. połączenie do Varberga, obsługiwane przez Stena Line. Ale Grenaa pozostaje też ważnym portem obsługującym żeglugę towarową. Władze portu chcą, by do 2020 r. Grenaa stała się jednym z dziesięciu najważniejszych portów w Danii. Inwestycja w infrastrukturę LNG z pewnością to ułatwi.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły