pc
Eurotunel konsekwentnie realizuje plan kolejnych inwestycji. Wszystko po to, aby zwiększyć przepustowość terminali do 8 odjazdów na godzinę w godzinach szczytu oraz zapewnić jak największe bezpieczeństwo przewozów.
Zarządzający terminalami w Coquelles i Folkestone oraz tunelem kolejowym, przez który odbywają się przewozy między Calais i Dover w ruchu wahadłowym, stawiają sobie za cel zapewnienie jeszcze szybszej, bardziej sprawnej i bezpiecznej obsługi pojazdów. Aby zoptymalizować płynność ruchu poprzez terminale obecnie prowadzona jest rewizja procesu alokacji pojazdów.
Automatyczny system odpraw
Rezultatem procesu ciągłego zwiększania jakości obsługi jest zmiana w automatycznym systemie odpraw, z którego korzystają kierowcy planujący przeprawę Eurotunelem przez Kanał La Manche. Dostępny w 10 językach system check-in prosi teraz także o potwierdzenie, czy pojazd jest chłodnią oraz czy ładunek zawiera tłuszcze roślinne lub zwierzęce. Gdy odpowiedź na drugie pytanie jest twierdząca, na wydruku z systemu pojawia się litera „F”. Kierowca zobowiązany jest w takim przypadku kierować się wyznaczonym pasem do miejsca załadunku oraz stosować się do wskazówek dawanych przez agentów na terminalach.
Zamontowano też specjalne oznaczenia w miejscach załadunku, aby odpowiednio rozlokowywać pojazdy. W ten sposób znacznie ułatwia się zespołom operacyjnym sprawne przeprowadzenie procesu załadunku i zapewnienie bezpieczeństwa tego procesu.
Co ważne, wszystkie te działania są elementem przygotowań do planowanego na 2020 rok wprowadzenia regularnych kursów co 8 minut w ruchu wahadłowym w obu kierunkach, co pozwoli sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów.
Bezpieczeństwo kierowców, pojazdów i ładunku
Kolejna inwestycja dotyczy zapewnienia ochrony kierowców oraz pojazdów i ładunków przez nich przewożonych. Jest ona ściśle związana z problemem uchodźców powracających do Calais.
Kierowca podczas wjazdu na terminal, jeszcze przed odprawą będzie miał możliwość dokładnego sprawdzenia swojego pojazdu – w zależności od typu pojazdu zostanie on skierowany do strefy patrolu z psami lub punktu kontroli wyposażonego w nowy detektor uderzeń serca, który zostanie udostępniony już wkrótce. Nowe urządzenie do detekcji bicia serca o bardzo wysokiej czułości zostało wykonane z zastosowaniem najnowszych technologii, aby wykryć każdą niepożądaną aktywność w pojeździe. W razie wykrycia osób trzecich, podjęte zostaną oczywiście kolejne kroki kontrolne.
Czy opisane inwestycje rzeczywiście istotnie przyczynią się do znaczącego zwiększenia bezpieczeństwa przewozu oraz płynności ruchu w tunelu pod kanałem La Manche, przekonamy się już wkrótce.
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich