jk
Ulstein Verft podpisał list intencyjny (LOI) z armatorem, którego nazwy na razie nie ujawniono, na budowę wycieczkowych statków ekspedycyjnych typu ULSTEIN CX104. Ulstein zapewnia, że będą one najbardziej unikatowymi jednostkami tego typu.
Statki zostały zaprojektowane przez firmę Ulstein Design&Solutions, która przy ich tworzeniu wykorzystała koncepcję kadłuba X-BOW. Dzięki czemu zużyją one mniej energii, a podczas wchodzenia w falę utrzymuje odpowiednią pozycję. Wycieczkowce będą mierzyły ok. 120 metrów długości i 20 metrów szerokości.
Projektantom zleżało na stworzeniu bezpiecznych i wygodnych jednostek oraz na wdrożeniu przyjaznych dla środowiska rozwiązań. Statki spełniają wymagania regulacyjne dotyczące transportu pasażerów na wodach arktycznych i Antarktyce. Przekazanie gotowych jednostek planuje się w 2019 i 2020 r.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek