jk/PMK
W niemieckiej stoczni Bremerhaven zakończono pierwszą konwersję kontenerowca z napędu diesla na LNG. Nad całym procesem czuwało towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas. Zmodernizowana Wes Amelie pływa po Morzu Północnym i Bałtyckim, a jeszcze dzisiaj (09.10) zacumuje w gdyńskim porcie.
Pionierską jednostką jest, należący do niemieckiego armatora Wessels Reederei, kontenerowiec MV Wes Amelie o ładowności 1036 TEU. Statek był wyposażony w silnik MAN 8 L 48/60B, który został zamieniony na 51/60 dual fuel. 500-litrowy zbiornik na paliwo LNG umieszczono z przodu jednostki, by nie zmniejszać jej ładowności.
Projekt jest fundowany przez niemieckie Ministerstwo Transportu, a oprócz Wessels Reederei wzieły w nim udział inne firmy: MAN Diesel & Turbo, TGE Marine Gas Engineering, SMB Naval Architects & Consultants oraz wspomniane Bureau Veritas.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich