• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Port w Göteborgu gotowy na ekologiczną rewolucję

08.07.2015 10:39 Źródło: promyskat.pl
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port w Göteborgu gotowy na ekologiczną rewolucję
Port w Göteborgu gotowy na ekologiczną rewolucję - GospodarkaMorska.pl

Nic nie stoi już na przeszkodzie ku temu, by statki bunkrowały paliwo LNG w porcie w Göteborgu. To zasługa wprowadzonych właśnie regulacji, które mają zagwarantować bezpieczeństwo całej procedurze.
 
Władze szwedzkiego portu przygotowały przepisy we współpracy z przedstawicielami portu w Rotterdamie oraz Szwedzką Agencją Transportu. Są to pierwsze wprowadzone w Szwecji normy dotyczące bunkrowania LNG. Ujęte zostały w nich m.in. kwestie dotyczące stref bezpieczeństwa, warunków pogodowych oraz innych aspektów związanych z przyjmowaniem paliwa.
 
Wprowadzenie przepisów zbiegło się w czasie z uruchomieniem infrastruktury służącej do zaopatrywania statków w to ekologiczne paliwo. Pojawiła się ona w terminalach cargo.
 
- Mocno wierzymy, że LNG jest okrętowym paliwem przyszłości. Nowe przepisy odegrają kluczową rolę w nadaniu rozpędu naszemu regionowi - twierdzi Dan-Erik Andersson, wiceprezes portu. - Od przyszłego roku spodziewamy się wizyt statków napędzanych LNG jeden albo dwa razy w tygodniu. Wiele z nich skorzysta z możliwości bunkrowania w Göteborgu - dodaje.
 
Władze szwedzkiego portu zapowiedziały współpracę z portem w Rotterdamie w zakresie promowania LNG jako alternatywnego, ekologicznego paliwa. Już w ubiegłym roku port w Göteborgu opracował system zniżek dla przewoźników, którzy opierają swój rozwój na ekologicznych rozwiązaniach. Statki zasilane alternatywnym paliwem LNG skorzystają z obniżonej taryfy opłat. Ich oszczędności w tym zakresie sięgnąć mogą nawet 30 procent. Na największe oszczędności mogą w tej sytuacji liczyć właściciele statków, dla których ten szwedzki port stanowi regularną bazę.
 
Stosowanie paliwa LNG pozwala na całkowite wyeliminowanie związków siarki, a także na redukcję emisji azotu o 85-90 procent oraz dwutlenku węgla o 25 procent. Koncepcja opracowana przez władze portu w Göteborgu, przewidująca obniżenie opłat portowych dla statków zasilanych LNG, ma właśnie motywować operatorów do przestawienia się na ekologiczne rozwiązania.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35732,00 $ tona 0,17% 29 lip
 Cynk 2984,00 $ tona 1,12% 29 lip
 Aluminium 2556,00 $ tona 1,59% 29 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.