jk
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) na 71. sesji Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (MEPC) IMO przyjęła poprawki do dyrektywy stanowiącej o tym, że od 2021 roku Bałtyk i Morze Północne, a także kanał La Manche trafi do NECA - strefy kontroli emisji tlenków azotu.
Nowe regulacja NECA to siostrzany przepis dyrektywy siarkowej. Tym razem na jej mocy wszystkie jednostki pływające po tych dwóch morzach, zbudowane po 2021 roku będą musiały zmniejszyć emisję tlenków azotu o 80 proc., w porównaniu do obecnej sytuacji.
Oznacza to, że wszystkie nowe jednostki będą musiały być być wyposażone w specjalne katalizatory lub przerzucić się na paliwo LNG. To z pewnością dobra wiadomość dla firm handlujących tym paliwem. Na znaczeniu zyskają też terminale LNG, w tym polski gazoport w Świnoujściu.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi