W środę w koreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. (HMD) zwodowano jednostkę do bunkrowania LNG. To drugi tego typu statek budowany dla singapurskiego armatora FueLNG.
FueLNG to signapurska firma zaopatrująca statki w paliwo LNG. Jak podają jej przedstawiciele, budowana jednostka będzie największą bunkierką LNG w południowo-wschodniej Azji. Statek pomieści 18 tys. m3 skroplonego gazu.
Jednostkę w 2021 roku zamówił koreański koncern Korea Line LNG z zamiarem wyczarterowania go nieujawnionemu wówczas dostawcy bunkrowców.
Nowoczesna jednostka będzie zaopatrzona w silniki dwupaliwowe, dwa rufowe pędniki azymutalne, dziobowy ster strumieniowy, dochładzacz i specjalnie zaprojektowany wysięgnik bunkra z rurociągami izolowanymi próżniowo. Już teraz statek jest klasyfikowany przez Lloyd’s Register i Korean Register.
Bunkierka ma zostać dostarczona w drugim kwartale 2023 roku. Wtedy też trafi na długoterminowy czarter do firmy FueLNG.
FueLNG to JV firm Keppel Offshore & Marine i Shell Eastern Petroleum. Jest właścicielem bunkierki FueLNG Bellina, zbudowanej przez stocznię Keppel O&M w Nantong w styczniu 2021 roku.
FueLNG Bellina uczyniła z FueLNG wyłącznego dostawcę bunkrowania LNG między statkami w Singapurze, który ma stać się wiodącym hubem bunkrowania LNG. Od tej pory statek brał udział w wielu operacjach bunkrowania STS (ship-to-ship), w tym dla kontenerowców, tankowców Aframax, a także tankowcaów zasilanych LNG.
Patent na technologię mocno zwiększa wartość firmy
Damen prezentuje nową jednostkę morską przeznaczoną do wsparcia offshore
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość