W środę w koreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. (HMD) zwodowano jednostkę do bunkrowania LNG. To drugi tego typu statek budowany dla singapurskiego armatora FueLNG.
FueLNG to signapurska firma zaopatrująca statki w paliwo LNG. Jak podają jej przedstawiciele, budowana jednostka będzie największą bunkierką LNG w południowo-wschodniej Azji. Statek pomieści 18 tys. m3 skroplonego gazu.
Jednostkę w 2021 roku zamówił koreański koncern Korea Line LNG z zamiarem wyczarterowania go nieujawnionemu wówczas dostawcy bunkrowców.
Nowoczesna jednostka będzie zaopatrzona w silniki dwupaliwowe, dwa rufowe pędniki azymutalne, dziobowy ster strumieniowy, dochładzacz i specjalnie zaprojektowany wysięgnik bunkra z rurociągami izolowanymi próżniowo. Już teraz statek jest klasyfikowany przez Lloyd’s Register i Korean Register.
Bunkierka ma zostać dostarczona w drugim kwartale 2023 roku. Wtedy też trafi na długoterminowy czarter do firmy FueLNG.
FueLNG to JV firm Keppel Offshore & Marine i Shell Eastern Petroleum. Jest właścicielem bunkierki FueLNG Bellina, zbudowanej przez stocznię Keppel O&M w Nantong w styczniu 2021 roku.
FueLNG Bellina uczyniła z FueLNG wyłącznego dostawcę bunkrowania LNG między statkami w Singapurze, który ma stać się wiodącym hubem bunkrowania LNG. Od tej pory statek brał udział w wielu operacjach bunkrowania STS (ship-to-ship), w tym dla kontenerowców, tankowców Aframax, a także tankowcaów zasilanych LNG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów