Region administracyjny Emilia-Romania zatwierdził projekt nowego pływającego na Morzu Adriatyckim. Wpisuje się to w szerszy kontekst wysiłków kraju na rzecz zastąpienia malejących dostaw rosyjskiego gazu.
W ramach swojej strategii energetycznej Włochy dokonują zakupu dwóch pływających jednostek do magazynowania i regazyfikacji (Floating Storage Regasification Unit, FSRU). Jedna będzie znajdowała się w pobliżu Rawenny, natomiast druga zostanie zacumowana w toskańskim porcie Piombino, na wybrzeżu po drugiej stronie kraju . Ich planowana, łączna przepustowość ma wynosić 10 miliardów m3, co pokryje około 15% rocznego krajowego zużycia gazu. Oba terminale będą obsługiwane przez kontrolowanego przez państwo narodowego operatora sieci gazowej Snam.
„Wybraliśmy Ravennę i Piombino zarówno ze względu na oferowane nam parametry techniczne, jak i dlatego, że są blisko konsumentów” – podkreślił prezes Snam Stefano Venier
W lipcu tego roku Snam podpisał z przedsiębiorstwem BW LNG umowę o wartości 400 milionów dolarów na zakup jednostki do magazynowania, którą jest statek BW Singapore. Ma 300 m długości i maksymalną pojemność magazynową około 170 000 m3 gazu ziemnego oraz nominalną zdolność ciągłej regazyfikacji (procesu zamiany skroplonego gazu ziemnego na gazową poprzez ogrzewanie LNG) około 5 miliardów m3 rocznie tego surowca. Jednostka była wdrażana od początku jako FSRU, ale może również działać jako przewoźnik do transportu LNG. Zostanie zacumowana w Rawennie.
„Dzięki tej transakcji zapewniamy krajowi nową, pływającą jednostkę regazyfikacyjną, co ma decydujący wpływ na bezpieczeństwo energetyczne i dywersyfikację państwa. Szybka realizacja ich zakupu zapewnia proces autoryzacji i rozpoczęcie działalności z dużą rezerwą czasową, co jest niezbędne, aby poradzić sobie z obecnym kryzysem energetycznym. – zaznaczył prezes Snam.
Prace związane z inwestycją potrwają dwa lata. Pływające terminale LNG mają rozpocząć działalność w czwartym kwartale 2024 roku.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej