• <
mewo_2022

Miliard euro na pływające terminale LNG we Włoszech

09.11.2022 21:54 Źródło: Snam
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Miliard euro na pływające terminale LNG we Włoszech

Partnerzy portalu

Miliard euro na pływające terminale LNG we Włoszech - GospodarkaMorska.pl
Snam

Region administracyjny Emilia-Romania zatwierdził projekt nowego pływającego na Morzu Adriatyckim. Wpisuje się to w szerszy kontekst wysiłków kraju na rzecz zastąpienia malejących dostaw rosyjskiego gazu.

W ramach swojej strategii energetycznej Włochy dokonują zakupu dwóch pływających jednostek do magazynowania i regazyfikacji (Floating Storage Regasification Unit, FSRU). Jedna będzie znajdowała się w pobliżu Rawenny, natomiast druga zostanie zacumowana w toskańskim porcie Piombino, na wybrzeżu po drugiej stronie kraju . Ich planowana, łączna przepustowość ma wynosić 10 miliardów m3, co pokryje około 15% rocznego krajowego zużycia gazu. Oba terminale będą obsługiwane przez kontrolowanego przez państwo narodowego operatora sieci gazowej Snam.

„Wybraliśmy Ravennę i Piombino zarówno ze względu na oferowane nam parametry techniczne, jak i dlatego, że są blisko konsumentów” – podkreślił prezes Snam Stefano Venier

W lipcu tego roku Snam podpisał z przedsiębiorstwem BW LNG umowę o wartości 400 milionów dolarów na zakup jednostki do magazynowania, którą jest statek BW Singapore. Ma 300 m długości i maksymalną pojemność magazynową około 170 000 m3 gazu ziemnego oraz nominalną zdolność ciągłej regazyfikacji (procesu zamiany skroplonego gazu ziemnego na gazową poprzez ogrzewanie LNG) około 5 miliardów m3 rocznie tego surowca. Jednostka była wdrażana od początku jako FSRU, ale może również działać jako przewoźnik do transportu LNG. Zostanie zacumowana w Rawennie.

„Dzięki tej transakcji zapewniamy krajowi nową, pływającą jednostkę regazyfikacyjną, co ma decydujący wpływ na bezpieczeństwo energetyczne i dywersyfikację państwa. Szybka realizacja ich zakupu zapewnia proces autoryzacji i rozpoczęcie działalności z dużą rezerwą czasową, co jest niezbędne, aby poradzić sobie z obecnym kryzysem energetycznym. – zaznaczył prezes Snam.

Prace związane z inwestycją potrwają dwa lata. Pływające terminale LNG mają rozpocząć działalność w czwartym kwartale 2024 roku.

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

seaway7
aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.