PMK
Port Rotterdam wezwał holenderski rząd do zawarcia koalicji z innymi krajami w Północno-Zachodniej Europie w celu wprowadzenia wyższych opłat za emisję CO2.
Ma to pomóc w rozwoju nowych inwestycji w ekotechnologie i inne innowacje – to zdanie Allarda Casteleina, prezesa rotterdamskiego portu.
- Ceny w przedziale 50-70 euro za tonę CO2 zachęca firmy do inwestycji w ekologiczne rozwiązania, co pomoże w spełnieniu postanowień Paryskiego Porozumienia Klimatycznego – stwierdził Castelein.
Zarząd portu ogłosił, że wprowadzi zachętę w wysokości 5 milionów EUR na wsparcie właścicieli statków i czarterujących, którzy będą korzystać z paliw niskoemisyjnych lub bezemisyjnych w celu promowania przyjaznej dla klimatu żeglugi morskiej.
Dodatkowo aż do roku 2020, port Rotterdam będzie przyznawał rabat w wysokości 10 procent na paliwo LNG z powstającego terminalu Shell.
Port w Rotterdamie zarezerwował 1,5 mln euro z budżetu do 2020 roku na zniżkę na paliwo dla statków, które pływają na LNG i będą bunkrowały paliwo z powstającego terminalu Shell w Rotterdamie, który zostanie oddany do użytku w 2017 roku.
Zarząd holenderskiego portu jest także częścią inicjatywy „Go Green”, która ma na celu promocję świadomości ekologicznej. Port współpracuje w tym obszarze z: DP World, Hutchison Port Holdings Limited (HPH), APM Terminals (APMT), PSA International and Shanghai International Port Group (SIPG).
Inicjatywa skupi się wokół trzech głównych tematów: recyklingu, zmian klimatu oraz społecznościach, w których działają operatorzy.
- W globalnym rynku transportu, działalność operatorów terminali kontenerowych ma bardzo mały udział w emisji gazów cieplarnianych – przekonuje Tan Chong Meng, prezes PSA International. - Jesteśmy pewni, że nasza inicjatywa zadziała jak katalizator dla całej branży do większego zwracania uwagi na środowisko - dodaje
- Utrzymanie stanu środowiska, w którym żyjemy jest jednym z głównych wyzwań dzisiejszego świata i nie można tego ignorować – dodał Eric Ip, dyrektor zarządzający HPH. - Gdy podejmiemy wspólne wysiłki razem z innymi operatorami portowymi i resztą branży morskiej, damy jasny przykład, że warto walczyć o bardziej czysty i zielony świat dla każdego z nas – powiedział.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody