• <
nauta_2024

Cięcie pierwszych blach i wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding

20.02.2015 17:01 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Cięcie pierwszych blach i wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding

Partnerzy portalu

Cięcie pierwszych blach i wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding - GospodarkaMorska.pl

REMONTOWA SHIPBUILDING rozpoczęła realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora „Port of Tallinn”.  

W piątek, 20 lutego 2015 odbyło się cięcie pierwszych blach do budowy tego statku. W uroczystości uczestniczyli Minister Gospodarki i Infrastruktury Estonii - pani Urve Palo jak również przedstawiciele Armatora oraz HOLDINGU REMONTOWA.

Kontrakt na budowę promów realizowany jest w wyniku rozstrzygnięcia przetargu, ogłoszonego przez Armatora w 2014 roku. O wyborze REMONTOWA SHIPBUILDING zadecydowało niekwestionowane doświadczenie w budowie statków pasażerskich oraz uznanie, jakim stocznia cieszy się wśród Armatorów z całego świata. Zakontraktowane promy będą najnowocześniejszymi jednostkami z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. Projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.

Port w Tallinnie jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo – pasażerski w Estonii. Zwiększenie i unowocześnienie posiadanej floty stało się jednym z kluczowych elementów mających usprawnić  połączenia wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii. Budowane promy zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Zbudowane zostaną pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas.

W tym samym dniu, w Stoczni odbyło się też wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL). Statek przeznaczony będzie  do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja  kadłuba umożliwi pracę  w ekstremalnie trudnych warunkach  żeglugi arktycznej  w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających  do minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego  Remontowa Marine Design & Consulting.

Było to pierwsze w tym roku, a zarazem 993 w historii stoczni wodowanie.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.