REMONTOWA SHIPBUILDING rozpoczęła realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora „Port of Tallinn”.
W piątek, 20 lutego 2015 odbyło się cięcie pierwszych blach do budowy tego statku. W uroczystości uczestniczyli Minister Gospodarki i Infrastruktury Estonii - pani Urve Palo jak również przedstawiciele Armatora oraz HOLDINGU REMONTOWA.
Kontrakt na budowę promów realizowany jest w wyniku rozstrzygnięcia przetargu, ogłoszonego przez Armatora w 2014 roku. O wyborze REMONTOWA SHIPBUILDING zadecydowało niekwestionowane doświadczenie w budowie statków pasażerskich oraz uznanie, jakim stocznia cieszy się wśród Armatorów z całego świata. Zakontraktowane promy będą najnowocześniejszymi jednostkami z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. Projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.
Port w Tallinnie jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo – pasażerski w Estonii. Zwiększenie i unowocześnienie posiadanej floty stało się jednym z kluczowych elementów mających usprawnić połączenia wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii. Budowane promy zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Zbudowane zostaną pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas.
W tym samym dniu, w Stoczni odbyło się też wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL). Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting.
Było to pierwsze w tym roku, a zarazem 993 w historii stoczni wodowanie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii