Największa rosyjska firma żeglugowa Sovcomflot (SCF) przedstawiła technologię swoich tankowców zasilanych LNG z serii „Green Funnel” Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
Kierownictwo SCF i sekretarz generalny IMO, Kitack Lim, odbyli spotkanie 12 października w Londynie. Sovcomflot poinformował IMO o swoich pracach w zakresie redukcji emisji. Jest to zgodne z dążeniem IMO do dekarbonizacji transportu morskiego i osiągnięcia zerowych emisji do 2050 roku. Firma szczególnie podkreśliła trzyletnie doświadczenie w eksploatacji tankowców zasilanych LNG z serii Aframax „Green Funnel”.
Podczas spotkania zaprezentowali model tankowca Gagarin Prospect, pierwszego na świecie Aframaxa napędzanego LNG. Dodatkowo model posłuży jako udany przykład wdrożenia rozwiązań inżynierskich w przemyśle morskim. Zostanie zainstalowany w siedzibie IMO.
Doświadczenia statków „Green Funnel” potwierdzają, że LNG pozwala na roczną redukcję emisji CO2 o 26 proc. Zmniejsza również emisję SOx o 100 procent, a emisję NOx o 94 procent. Co więcej, dla prawie wszystkich nowobudowanych statków Sovcomflot zapewnia możliwość wykorzystania LNG jako paliwa żeglugowego. Firma ma w budowie pięć tankowców na LNG i sześć w eksploatacji.
Wykorzystując paliwo LNG, tankowce SCF „Green Funnel” zaoszczędziły około 64 000 ton CO2 w latach 2018-2021.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek