Dzięki pracy bez przerw nowy zbiornik rozbudowywanego terminala LNG w Świnoujściu ma już ponad 40-metrowe ściany.
Budowa okrągłej ściany wysokich na ponad 40 metrów, co stanowi około 16 pięter budynków mieszkalnych, zajęła niespełna trzy tygodnie. Na konstrukcję zużyto 8,5 tysięcy metrów sześciennych betonu. Betonowanie w technologii tzw. deskowania ślizgowego odbywało się bez przerw, 24 godziny na dobę. Na placu budowy pracowały dwie zmiany robotników. Dzięki temu każdego dnia ścianie przybywało około 2,5 metra.
Nowy zbiornik LNG w terminalu to trzecia tego typu konstrukcja w
terminalu w Świnoujściu, ale największa. Po ukończeniu prac pomieści 180
tys. metrów sześciennych skroplonego gazu co sprawi, że całkowita
pojemność magazynowania LNG w terminalu sięgnie około 500 000 metrów
sześciennych gazu.
Nowy zbiornik to zaledwie jeden z elementów rozbudowy terminalu. Powstaje także nowe nabrzeże dla statków wraz z estakadą, montowane są także dodatkowe regazyfikatory SCV. Po ukończeniu inwestycji terminal zwiększy moc regazyfikacji i będzie mógł przyjąć i przekazać do sieci więcej surowca. Nowa infrastruktura morska pomoże załadować i rozładować statki z LNG, ale także je bunkrować tym paliwem.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej