W ramach rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu powstała już płyta fundamentowa pod trzeci zbiornik.
Budowa nowego zbiornika LNG o pojemności ok. 180 tys. m3 brutto wraz z towarzyszącymi mu instalacjami i urządzeniami oraz połączeniem technologicznym z istniejącą infrastrukturą to część rozbudowy Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu. Z kolei cały projekt stanowi element większego planu inwestycyjnego Grupy Kapitałowej Gaz-System, która jest operatorem terminalu.
Nowy zbiornik LNG w Terminalu LNG jest budowany przez konsorcjum firm PORR S.A. I TGE Gas Engineering GmbH. Inwestycja ma być gotowa z końcem 2023 roku. Zbiornik zwiększy zdolność procesowego składowania LNG. W Terminalu trwają także prace nad budową dodatkowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego do obsługi mniejszych jednostek LNG: gazowców, bunkierek oraz jednostek feederowych.
W pierwszej połowie 2021 roku Terminal LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu zanotował dobry wynik, osiągając 1,5 mln ton obsłużonych ładunków.
Na całym świecie rośnie znaczenie skroplonego gazu ziemnego (LNG). Wzrasta liczba zamawiany statków, które mają używać go jako paliwa, pośród nich nie brakuje dużych jednostek. Służy także do zasilania wielu obiektów na lądzie. Wielu ekspertów uważa, że jest to odpowiednie paliwo przejściowe, prowadzące żeglugę do zerowej emisji. Jednocześnie opublikowany w poniedziałek 9 sierpnia raport działającego przy ONZ Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC) podaje, że metan, jeden z kluczowych składników skroplonego gazu ziemnego, ma duży wpływ na ocieplenie klimatu.
Porty kontenerowe Chin zdominowały globalny rynek
Cieśnina Tajwańska: czy Chiny zagrażają światowemu transportowi morskiemu?
Postęp prac na budowie II etapu drogi wodnej: Zalew Wiślany – Zatoka Gdańska
Nowe rozwiązanie dla małych i średnich portów od SeaData Gdynia
DB wspomaga niemieckie porty i uruchamia pociągi ze zbożem z Ukrainy
Kolej to mało. PGE przeładowuje węgiel na ciężarówki