PMK
Britanny Ferries podpisało porozumienie z hiszpańską firmą energetyczną Repsol na dostawę gazu LNG na potrzeby swojej działalności w Hiszpanii. List intencyjny pomiędzy dwoma firmami ma w zapewnić w dłuższej perspektywie paliwo dla promu Salamanca, który wejdzie do służby w 2022 roku.
Zgodnie z umową - po szeroko zakrojonym przetargu w 2018 roku - Repsol zainstaluje stały system magazynowania i dostaw LNG na nabrzeżu w jednym z dwóch hiszpańskich portów Brittany Ferries: Santander lub Bilbao. Repsol następnie dostarczy paliwo LNG dla promu Salamanca podczas jego regularnych wizyt na trasach łączących Portsmouth, Wielką Brytanię i północną Hiszpanię. Ostateczna decyzja w sprawie lokalizacji terminalu zostanie podjęta w 2019 r.
Frédéric Pouget, Dyrektor ds. Floty i Operacji Brittany Ferries, komentuje: "Skroplony gaz ziemny ma duże zalety środowiskowe w porównaniu z tradycyjnymi paliwami morskimi. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że współpracujemy z Repsol w zakresie bunkrowania LNG dla naszych hiszpańskich operacji promowych.
- Salamanca będzie naszym drugim statkiem zasilanym LNG, ale pierwszym pływającym do i z Hiszpanii. Kompetencje firmy Repsol w dziedzinie technologii tankowania LNG i przyjaznych dla środowiska paliw sprawia, że jest to dla nas oczywisty partner. Nowy terminal pozwoli na regularne, elastyczne i niezawodne dostawy, a wykorzystanie LNG zapewni znacznie szersze korzyści dla środowiska – dodał.
Dyrektor ds. Handlu hurtowego i gazu w Repsol, Laura Rejón-Pérez, powiedziała:
- Cieszymy się, że możemy zawrzeć długoterminową umowę z Brittany Ferries, firmą wyraźnie zaangażowaną w innowacje i poprawę jej wpływu na środowisko dzięki wykorzystaniu LNG jako paliwa bunkrowego – powiedziała Laura Rejón-Pérez, dyrektor ds. handlu hurtowego i gazu w Repsol.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych