• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Niemiecki sektor morski walczy o dotacje na LNG

07.09.2015 14:07 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Niemiecki sektor morski walczy o dotacje na LNG
Niemiecki sektor morski walczy o dotacje na LNG - GospodarkaMorska.pl

Przedstawiciele niemieckiej branży morskiej zgłosili prośbę do rządu o wprowadzenie specjalnych regulacji, które miałyby promować paliwo LNG jako alternatywne źródło energii dla transportu morskiego.

Prośbę złożyło wspólnie wiele instytucji: Maritime LNG Platform, Niemieckie Stowarzyszenie Armatorów (VDR), Niemieckie Stowarzyszenie Stoczniowców i Sektora Oceanicznego (VSM), Niemieckie Stowarzyszenie Operatorów Portu (ZDS) oraz Niemieckie Stowarzyszenie Shipbrokerów (ZVDS). Organizacje przedstawiły propozycję trzech instrumentów, które miałyby wspomóc technologię LNG: ofensywa innowacyjna, program dopłat dla jednostek korzystających z paliwa LNG oraz jednolite normy prawne w portach.

- LNG to paliwo z wielką przyszłością, które znacząca ograniczy emisję siarczanów, pyłów, dwutlenku węgla i tlenków azotu w regionach nadmorskich – przekonuje Georg Ehrmann, dyrektor zarządzający w Maritime LNG Platform, aliansie ponad 70 krajowych i międzynarodowych firm, organizacji i portów.

Pierwsze kroki już zostały w Niemczech podjęte. Doszło do porozumienia koalicyjnego między ministerstwem transportu oraz jednostkami rządu federalnego. Obie strony zgodziły się, że LNG jest ważnym paliwem, w kontekście bardziej czystego transportu. Ale wciąż na przeszkodzie mogą stanąć wysokie koszta jednostek używających LNG, które są droższe m.in. ze względu na dodatkowe zbiorniki.

- Bez systemu zachęt i wsparcia ze strony rządu federalnego na budowę oraz modernizację statków, nie uda nam się tak szybko pokonać obecnych barier – przekonuje Ralf Nagel, prezes Niemieckie Stowarzyszenie Armatorów (VDR). - Pamiętajmy, że dotąd nie powstał ani jeden statek napędzany LNG, który nie byłby wspierany przez dotacje rządowe. Jako jeden z liderów w światowej branży morskiej, Niemcy powinny przejąć rolę pionierów w tym zakresie – dodaje.

Tę opinię popiera Daniel Hosseus z Niemieckiego Stowarzyszenia Operatorów Portu. Również jego zdaniem potrzebny jest obszerny program dotacji dla transportu morskiego.

- Rząd federalny powinien ponownie aktywować program innowacji w branży morskiej – przekonuje.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35732,00 $ tona 0,17% 29 lip
 Cynk 2984,00 $ tona 1,12% 29 lip
 Aluminium 2556,00 $ tona 1,59% 29 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.