• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Oryginalne malowanie promu Salish Eagle zbudowanego w Gdańsku

pc

14.04.2017 12:50 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Oryginalne malowanie promu Salish Eagle zbudowanego w Gdańsku

Partnerzy portalu

Oryginalne malowanie promu Salish Eagle zbudowanego w Gdańsku - GospodarkaMorska.pl

Salish Eagle ze stoczni Remontowa Shipbuilding pomalowany w orły. Grafikę wykonał artysta John Marston z Stz'uminus First Nation. Regularne rejsy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands jednostka rozpocznie pod koniec czerwca.

Czerwone orły zdobią kadłub nowoczesnego promu. Ze względu na pogodę, grafika nie mogła zostać wykonana w Polsce. Nawiązuje ona do kultury i tradycji rdzennych mieszkańców obszarów, po których będzie poruszał się prom.

Salish Eagle powstał w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Prom ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabiera 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Innowacyjny napęd dostarczyła firma Wärtsilä.

Salish Eagle to druga z serii jednostka, która powstała w Gdańsku dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Pierwsza była Salish Orca, a obecnie wyposażana jest trzecia jednostka z serii – Salish Raven.

Salish Eagle w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480                                                                                                             miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150                                                                                                                              pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.