ew
Początek budowy nowego promu dla Wasaline zbliżą się wielkimi krokami. Kilka lat po pojawieniu się pierwszych informacji o budowie nowego statku, przedstawiciele Kvarken Link – operatora, który pod marką Wasaline obsługuje połączenie promowe przez Zatokę Botnicką – podpisali list intencyjny ze stocznią Rauma Marine Constructions (RMC).
Zgodnie z zaprezentowanym harmonogramem, kontrakt na budowę nowego statku ma zostać podpisany w ciągu najbliższych miesięcy, a budowa ma się rozpocząć niezwłocznie po dokonaniu wszystkich formalności. Oznacza to, że prace nad konstrukcją dla fińskiego armatora ruszą w fińskiej stoczni jeszcze zanim rozpocznie się w tychże zakładach budowa nowej jednostki dla grupy Tallink.
Jak ujawniono, nowy statek dla Wasaline będzie jednostką ekologiczną, zasilaną napędem dual-fuel (paliwo LNG i diesel) i wspomaganą akumulatorami. Niewykluczone, że do napędzania promu wykorzystany będzie również biogaz.
Prace projektowe związane z nowoczesnym statkiem dla Wasaline prowadzone były już w 2015 r. Nowy ro-pax, który będzie obsługiwał połączenie na trasie Vaasa-Umeå, będzie mógł przyjąć na pokład 800 pasażerów i będzie dysponował linią ładunkową o długości 1500 metrów. Jego dostawa miałaby nastąpić w kwietniu 2021 r. Zastąpi wówczas na wspomnianej linii zbudowany w 1981 r. statek Wasa Express. Wartość zamówienia wyniesie ok. 120 milionów euro.
Stocznia RMC, które wybuduje nowy prom dla fińskiego operatora, nie może narzekać na brak zleceń. W ostatnim czasie zbudowany został tam m.in. prom Megastar dla Tallink i Hammershus dla Bornholmslinjen. W związku z rosnącym portfelem zamówień firma zapowiedziała zwiększenie zatrudnienia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii