• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Brittany Ferries opracowało specjalny system dostarczania paliwa dla nowego promu (wideo)

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Brittany Ferries opracowało specjalny system dostarczania paliwa dla nowego promu (wideo)

Partnerzy portalu

Brittany Ferries opracowało specjalny system dostarczania paliwa dla nowego promu (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Brittany Ferries podpisało w tym roku umowę na budowę nowej jednostki. Statek będzie zasilany m.in. paliwem LNG. W związku ze słabo rozwiniętą infrastrukturą do zaopatrywania statków w gaz w postaci ciekłej w portach, armator będzie sobie inaczej radził z problemem.

Francuski przewoźnik właśnie zaprezentował animację, która pokazuje, w jaki sposób paliwo LNG będzie dostarczane na nowo powstający statek, a także sposób jego przechowywania. W ten sposób Brittany Ferries chce uporać się z problemem braku przestrzeni do magazynowania paliwa, a także brakiem odpowiedniej infrastruktury służącej do bunkrowania promu w portach, pomiędzy którymi będzie pływał prom Honfleur.

„W związku z brakiem przestrzeni do przechowywania paliwa LNG, Brittany Ferries wymyśliło innowacyjne rozwiązanie służące do zasilania nadchodzącego promu” - poinformował armator. „Z animacji można dowiedzieć się, w jaki sposób będzie ono dostarczane, a potem przechowywane”.

Zgodnie z planem, prom Honfleur ma być gotowy w 2019 r. Nowoczesny ro-pax będzie obsługiwał połączenie Caen-Portsmouth. Statek będzie miał 185 metrów długości, a na pokład przyjmie 1680 pasażerów. Znajdzie się na nim 257 kabin. Będzie on też dysponował linią ładunkową o długości 2600 metrów. Wartość inwestycji wyniesie ok. 200 milionów euro. Będzie on wyposażony w napęd typu dual-fuel. Oznacza to, że będzie napędzany paliwem LNG albo alternatywnie konwencjonalnym paliwem.

Budowa odpowiedniej infrastruktury do bezpośredniego bunkrowania paliwa LNG jest jednym z poważnych wyzwań, przed jakim stoją porty, które chcą wspierać ideę zrównoważonego rozwoju. Na razie rozwiązania pozwalające na zaopatrywanie promów w ten rodzaj paliwa dostępne są w niewielu portach. Dlatego przewoźnicy, którzy posiadają albo czekają na statki, które korzystają z tego ekologicznego i ekonomicznego paliwa, muszą szukać innych sposobów bunkrowania. Wśród najbardziej upowszechnionych sposobów jest metoda „truck-to-ship” (zacumowany statek bunkrowany jest w porcie z poziomu pojazdu ciężarowego) oraz „ship-to-ship” (bunkrowanie odbywa się z innego statku).

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.