W najbliższym czasie przetargi ws. agroportów w Gdańsku i Gdyni zostaną uczciwie rozpisane jeszcze raz. Agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować - zapewnił w poniedziałek w Studiu PAP wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Michał Kołodziejczak.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. poinformował w zeszłym tygodniu o unieważnieniu rozpisanego w styczniu przetargu na dzierżawę terenu pod budowę terminalu agro w Gdańsku. Natomiast w marcu br. resort infrastruktury podjął decyzję o unieważnieniu przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego w Porcie Gdynia.
Odnosząc się do tego Kołodziejczak ocenił w poniedziałek w Studiu PAP, że są to "bardzo dobre decyzje". Podkreślił, że jest "bardzo szczęśliwy", że konkursy zostały unieważnione i w "niedługim czasie będą uczciwie rozpisane jeszcze raz".
"To pokazanie, że stawiamy na rozwój, że chcemy iść do przodu, a nie tylko i wyłącznie chcemy oddawać dostęp do polskiego morza firmom, które ustawiają się w kolejce po to, by monopolizować nasz handel" - powiedział.
Wiceminister rolnictwa zapewnił, że agroporty i terminale zbożowe powstaną oraz że "będą dobrze funkcjonowały", a ich przepustowość wzrośnie. Podkreślił, że jego zdaniem Polski podmiot, np. Krajowa Grupa Spożywcza, powinien mieć większościowy udział w handlu. "To strategiczne miejsca dla naszej infrastruktury krytycznej" - dodał.
W tracie trwania rozmowy PAP z Kołodziejczakiem Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. poinformował w komunikacie, że jeszcze w tym roku planuje ogłosić nowy przetarg na najem nieruchomości w głębokowodnej części portu, bezpośrednio przy Pirsie Rudowym. Spółka podała, że odwołanie dotychczasowego przetargu to optymalne rozwiązanie i powinno odbyć się jeszcze przed terminem składania ofert.
Autor: Adrian Kowarzyk
amk/ mmu/ lm/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych