Krajowa Izba Gospodarki Morskiej zorganizowała 14 maja br. w Budapeszcie drugą edycję Polskiego Dnia Morza na Węgrzech. Wydarzenie powstało przy współpracy z polską ambasadą oraz zaprzyjaźnionymi organizacjami okołobiznesowymi.
Celem wydarzenia jest promowanie w tym śródlądowym kraju polskiej branży morskiej. Jest to o tyle istotne, że węgierscy przedsiębiorcy, poszukujący rynków zbytu oraz możliwości zamówień, poszukują dogodnych tras do portów morskich. Stąd jako atrakcyjne rozwiązanie są promowane te znajdujące się w Polsce. W podobny sposób branża była promowana w ub. r. także m.in. w Słowacji.
Podczas spotkania zaprezentowali się przedstawiciele firm i instytucji związanych z morzem, prezentując także oferty dla węgierskiego biznesu. W panelu zatytułowanym „Uniwersalizm polskich portów morskich jako gwarancja dostaw do i z Węgier” ofertę Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. zaprezentowała dyrektor ds. handlowych Aneta Szreder-Piernicka. Podobne wystąpienia mieli także przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. oraz Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk