Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka przedstawił aktualizację sytuacji w w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”. Wskazał, że spółka zakończyła poprzedni rok ze stratą 150 mln zł.
Wiceminister podkreślił, że sama strata na budowie doku, który miał być gotowy już dwa lata temu, wyniosła 111 mln zł.
- Nie będę ukrywał, że sytuacja w spółce jest trudna. Jesteśmy jednak zdeterminowani, żeby wypłynęła z powrotem na szerokie wody. My, jako ministerstwo oraz nowe władze stoczni, widzimy wielką szansę w obszarze offshore i na to obieramy nasz kurs. Oczywiście, w związku z nieprawidłowościami i niegospodarnością, czyli tzw. przestępstwami menedżerskimi, zostaną złożone zawiadomienia do prokuratury. - podkreślił Arkadiusz Marchewka na portalu X (dawniej Twitter).
Przypomnijmy, że pod koniec stycznia polityk zapowiedział, że stocznię czeka "bardzo wnikliwy audyt".
Stocznia Szczecińska "Wulkan" znajduje się na 45 hektarach w północno-wschodniej części Szczecina, około dwóch kilometrów od centrum miasta. Na jej infrastrukturę składają się w głównej mierze obiekty charakterystyczne dla branży stoczniowej, w tym doskonale udźwigowione hale, pochylnie, nabrzeża, magazyny, place prefabrykacyjne i składowe. Większość obiektów ma uniwersalne zastosowanie, aktywa są przeznaczone m.in. do prowadzenia produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych oraz produkcji statków. Preferowane sektory stoczniowe na jej terenie to offshore i przemysł stalowy.
❗️Mam dla Was aktualizację sytuacji w Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”❗️
— Arkadiusz Marchewka (@A_Marchewka) May 20, 2024
Przede wszystkim odkłamujemy propagandę PiS o odbudowie „wielkiej stoczni”. Nic nie odbudowali, a tylko topili pieniądze.
📉 Niestety, spółka kończy poprzedni rok z gigantyczną stratą 150 mln zł.
Sama… pic.twitter.com/JCFPJDZeKM
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych