• <
PZT_980x120_gif_2020

Kolejny etap budowy Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia

Strona główna Porty, logistyka Kolejny etap budowy Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia
Kolejny etap budowy Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia - GospodarkaMorska.pl
fot. Port Gdynia

sons

18.09.2020 Źródło: Port Gdynia
W środę 16.09.2020 r. w godzinach porannych na terenie budowy Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia rozpoczęto betonowanie II odcinka estakady prowadzącej na górną rampę najazdową na prom. Przez 20 godzin, bez przerwy, trwały prace przy użyciu 2 dużych pomp, które poprzez wysięgniki o długości 56 i 48 metry dostarczyły 912 m3 betonu konstrukcyjnego na ustrój nośny nr 1 estakady.

W działaniach tych uczestniczyło łącznie około 50 pracowników, pracujących na 3 zmiany. Następnie położony beton został poddany wyrównaniu, czym zakończono realizację konstrukcji estakady najazdowej.

Przed ekipą generalnego wykonawcy terminalu - Korporacji Budowlanej Doraco sp. z o.o. - roboty izolacyjne, nawierzchniowe oraz montaż wyposażenia, w tym elementów bezpieczeństwa ruchu. W zakresie hydrotechnicznym trwają prace umocnieniowe dna, kontynuacja konstrukcji żelbetowej rampy Ro-Ro oraz nabrzeża Polskiego. W budynku terminalu wykonane zostaną prace wykończeniowe wewnętrzne, instalacyjne, fasadowe, dekarskie, zaś na terenie zewnętrznym – kontynuowana jest realizacja nawierzchni drogowych, ogrodzenia, układanie kabli w wykonanej wcześniej kanalizacji kablowej.

Budowa Terminalu jest największą, od blisko 50 lat, inwestycją realizowaną w Porcie Gdynia. Inwestycja umożliwi przyjmowanie większych promów o długości do 240m oraz skróci czas związany z zawinięciem statku do portu. Terminal zapewni obsługę transportu promowego w systemie dwupoziomowym na jednym stanowisku promowym oraz obsługę ruchu pasażerskiego poprzez galerię łączącą budynek terminalu ze stanowiskiem promowym. Bezpośredni dostęp do intermodalnego terminalu kolejowego umożliwi obsługę ładunków intermodalnych. Nowy terminal promowy połączony będzie z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez: ulice Polską i Janka Wiśniewskiego, Trasę Kwiatkowskiego i Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1.

Nowy terminal promowy będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w basenie Morza Bałtyckiego. Zlokalizowany będzie blisko centrum miasta. Inwestycja wpisuje się w ideę Green Port poprzez eliminowanie zanieczyszczenia środowiska. Wynika to z możliwości zasilania prądem promów podczas postoju, dzięki specjalnym urządzeniom, pozwalającym na czerpanie energii elektrycznej bezpośrednio z lądu. Taka technologia umożliwi wyłączenie silników i agregatów podczas postoju.

- Liczymy na to, że nowe, większe statki będą zasilane w sposób coraz bardziej ekologiczny, stosując np. paliwo LNG. Jesteśmy do obsługi tego typu statków w pełni przygotowani
– komentuje Adam Meller, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.         

Sam terminal zostanie wyposażony w nowoczesne, przygotowane specjalnie dla Portu Gdynia urządzenia pozwalające na dostosowanie ramp i galerii pasażerskiej do różnej wielkości i typów statków, co istotnie ułatwi wejście jak i zejście na statek pasażerom poruszającym się zarówno pieszo jak i pojazdami kołowymi.

Projekt jest realizowany w oparciu o fundusze unijne oraz środki własne Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A .Zakończenie realizacji projektu planuje się w połowie przyszłego roku.
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 42,94 $ baryłka  0,30% 02:57
 Cyna 18343,00 $ tona 0,65% 15 paź
 Cynk 2397,00 $ tona -0,04% 15 paź
 Aluminium 1824,00 $ tona -0,65% 15 paź
 Pallad 2351,10 $ uncja  0,55% 02:12
 Platyna 867,00 $ uncja  0,16% 02:57
 Srebro 24,33 $ uncja  0,16% 02:58
 Złoto 1903,90 $ uncja  0,06% 02:58
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.