pc
Salish Raven prawie gotowy. Trwają ostatnie przygotowania i próby morskie, by w najbliższych dniach prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries mógł wypłynąć z Gdańska do Kolumbii Brytyjskiej. Będzie to już trzecia i ostatnia jednostka z tej serii, która powstała w stoczni Remontowa Shipbuilding.
Salish Raven wypłynął na próby morskie na Zatoce Gdańskiej w środę po 17. Program prób to jeden z warunków kontraktu podpisanego z kanadyjskim armatorem, dlatego dokładnie sprawdzany jest każdy szczegół. Do stoczni Remontowa Shipbuilding prom wróci w czwartek.
Salish Raven ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabierze 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Innowacyjny napęd dostarczyła Wärtsilä.
Zanim prom zostanie oddany do eksploatacji, będzie pomalowany w kruki. Autorem grafiki jest artysta Thomas Cannell z Musqueam.
Salish Raven powstaje w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting.
W marcu do Kolumbii Brytyjskiej dotarł drugi statek z tej serii – Salish Eagle, a na początku roku pierwszy – Salish Orca. Wszystkie jednostki będą pierwszymi promami w składającej się z 36 statków flocie BC Ferries wykorzystującymi silniki dual fuel.
Salish Raven w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480 miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150 pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody