• <
ATC_CARGO_TOP

Salish Raven na kolejnych próbach morskich (foto, wideo)

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Salish Raven na kolejnych próbach morskich (foto, wideo)
Salish Raven na kolejnych próbach morskich (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

pc

05.04.2017 Źródło: własne

Salish Raven prawie gotowy. Trwają ostatnie przygotowania i próby morskie, by w najbliższych dniach prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries mógł wypłynąć z Gdańska do Kolumbii Brytyjskiej. Będzie to już trzecia i ostatnia jednostka z tej serii, która powstała w stoczni Remontowa Shipbuilding.

Salish Raven wypłynął na próby morskie na Zatoce Gdańskiej w środę po 17. Program prób to jeden z warunków kontraktu podpisanego z kanadyjskim armatorem, dlatego dokładnie sprawdzany jest każdy szczegół. Do stoczni Remontowa Shipbuilding prom wróci w czwartek.

Salish Raven ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Na pokład zabierze 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych. Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Innowacyjny napęd dostarczyła Wärtsilä.

Zanim prom zostanie oddany do eksploatacji, będzie pomalowany w kruki. Autorem grafiki jest artysta Thomas Cannell z Musqueam.

Salish Raven powstaje w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting.

W marcu do Kolumbii Brytyjskiej dotarł drugi statek z tej serii – Salish Eagle, a na początku roku pierwszy – Salish Orca. Wszystkie jednostki będą pierwszymi promami w składającej się z 36 statków flocie BC Ferries wykorzystującymi silniki dual fuel.

Salish Raven w liczbach

długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480                                                                                                                                     miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150                                                                                                                                                   pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31264,00 $ tona -1,40% 21 cze
 Cynk 2832,00 $ tona -1,43% 21 cze
 Aluminium 2353,00 $ tona -0,88% 21 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.