Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. opracowała nowy projekt promu pasażersko-samochodowego z napędem LNG na rynek europejski i północno-amerykański RMDC 3217.
Polskie biuro projektowe REMONTOWA Marine Design & Consulting, mające bogate doświadczenie w projektowaniu jednostek pasażerskich, przygotowało nowatorski projekt uniwersalnego promu pasażersko-samochodowego z napędem LNG/MGO, przeznaczonego do obsługi krótkich połączeń. Konstrukcja promu łączy wysokie możliwości przewozowe wraz bezpieczeństwem i komfortem podróży. Statek jest przyjazny ekologicznie - został zaprojektowany zgodnie z ostatnio wdrożonymi normami ekologicznymi ograniczającymi emisje szkodliwych substancji do atmosfery.
Wygodne pomieszczenia pasażerskie, zapewniające wysoki komfort podróży i widoki panoramiczne znajdują się na trzech górnych pokładach. Znajdują się na nich m.in. kafeteria, pomieszczenia rodzinne i miejsca zabaw dla dzieci, bussines-lounge, salon gier, sklep, informacja turystyczna oraz komfortowe miejsca do siedzenia na pokładach zamkniętych i otwartych.
Dziób i rufa statku wyposażone zostały w rampy umożliwiające sprawny załadunek i wyładunek 127 samochodów osobowych przewożonych na pokładzie głównym i pokładzie podnoszonym lub 16 samochodów ciężarowych przewożonych na pokładzie głównym.
Napęd jednostki stanowią dwa silniki średnio-obrotowe o mocy 4000 kW każdy, napędzające - poprzez przekładnię - dwie śruby nastawne. Energia elektryczna wytwarzana jest przez dwie prądnice wałowe i dwa generatory o mocy 960 kW każdy. Silniki główne i generatory wykonane są w wersji „dual-fuel”; na paliwo LNG i MGO.
Umieszczone na dziobie trzy stery strumieniowe umożliwiają precyzyjne manewrowanie w małych portach, w różnych warunkach pogodowych, przy sile wiatru dochodzącej do 50 węzłów. Komfort podróży w trudnych warunkach pogodowych poprawia chowany płetwowy stabilizator przechyłów.
Konstrukcja statku została zaprojektowana na 40 lat użytkowania, spełnia najnowsze normy bezpieczeństwa SOLAS, normy emisji szkodliwych substancji do atmosfery oraz przystosowana jest do eksploatacji w trudnych warunkach pogodowych do 9 stopni w skali Beuforta.
Dane techniczne jednostki:
Długość - 101,8 m
Szerokość - 17,0 m
Zanurzenie - 3,4 m
Nośność - 900 t
Liczba pasażerów - 1000
Liczba samochodów osobowych - 127
Liczba samochodów ciężarowych - 16
Prędkość - 16,5 w
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii