• <

Wynik wyszukiwania - "copenhagen" - Wiadomości

Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko

Port w Rønne na duńskiej wyspie Bornholm, będącej stosunkowo blisko planowanych polskich morskich farm wiatrowych na Bałtyku, może być jednak zbyt płytki, by obsługiwać duże dostawy komponentów.
15.05.2024

"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego

Międzynarodowe konsorcjum Szczecin Bulk Terminal (SBT), związane z grupami Viterra i Copenhagen Merchants, złożyło skargę do WSA na decyzję resortu infrastruktury o unieważnieniu przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego w Porcie Gdynia - informuje środowy "Puls Biznesu".
08.05.2024

"Puls Biznesu": zarząd Morskiego Portu Gdynia unieważnił przetarg na dzierżawę terminala

Zarząd Morskiego Portu Gdynia unieważnił przetarg na dzierżawę terminala. Nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony nowy – donosi "Puls Biznesu".
30.04.2024

Finnlines zainaugurował rejsy między Malmö i Świnoujściem

188-metrowy ro-pax Finnfellow wypłynął dzisiaj po raz pierwszy ze szwedzkiego Malmö do Świnoujścia, inaugurując nowe codzienne połączenie.
10.04.2024

Nowe połączenie promowe między Szwecją a Polską

Finnlines uruchamia nowe codzienne połączenie morskie pomiędzy Szwecją a Polską. Pierwszy rejs z Malmö zaplanowano na 10 kwietnia.
05.04.2024

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Kolizja tankowca na Bałtyku. Jednostka należy do floty cieni

2 marca na szlaku prowadzącym przez cieśninę Sund doszło do kolizji z udziałem jednostki tzw. floty cieni, czyli statków działających w wielu przypadkach poza prawem i omijających sankcje nałożone na Rosję.
20.03.2024

Ignitis oraz CIP zdobywają drugi obszar offshore wind w Estonii

Ignitis Renewables i Copenhagen Infrastructure Partners (CIP), za pośrednictwem swojego funduszu Growth Markets Fund II, wygrały przetarg na budowę morskiej farmy wiatrowej na obszarze Liivi 1 w Estonii, składając najwyższą ofertę w wysokości 1,16 miliona euro.
23.01.2024

Energetyczne wyspy na całym świecie - rusza innowacyjna duńska spółka

Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) uruchamia nową spółkę zajmującą się rozwojem projektów wysp energetycznych na całym świecie. Będzie opierać się na wieloletnim doświadczeniu i wiedzy specjalistycznej ekspertów w zakresie morskiej energetyki wiatrowej, aby rozwijać projekty wysp energetycznych na całym świecie. Obecnie opracowuje portfel około dziesięciu projektów wysp energetycznych wokół Morza Północnego, Morza Bałtyckiego i w Azji Południowo-Wschodniej.
22.01.2024

Znana sieć sklepów będzie korzystać z ekologicznego serwisu Maerska

A.P. Moller-Maersk ogłosił, że do grona klientów korzystających z rozwiązania ECO Delivery w transporcie morskim dołącza duńska sieć sklepów Flying Tiger Copenhagen.
22.01.2024

Amerykańskie władze zachęcają do zapoznania się z planami budowy morskich farm wiatrowych przy Wschodnim Wybrzeżu

Biuro Zarządzania Energią Oceaniczną (Bureau of Ocean Energy Management, BOEM), agencja Departamentu Spraw Wewnętrznych USA, zaprezentowała plany rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Oceanie Atlantyckim, w pobliżu stanów Nowy Jork i New Jersey. Mieszkańcy kraju oraz zainteresowani mają okazję zapoznać się z przedsięwzięciem i podzielić się swoimi opiniami.
09.01.2024

Zimowe rekordy pasażerów wycieczkowców w Kopenhadze

Koniec sezonu letniego dla portów w Kopenhadze i Visby wcale nie oznacza końca odwiedzin wycieczkowców.
09.01.2024

Vineyard Wind dostarcza energię jako pierwsza duża morska farma wiatrowa w USA

Początek 2024 roku ma symboliczny i zarazem mocny początek dla amerykańskiej energetyki wiatrowej na morzu. 2 stycznia pierwsza duża morska farma wiatrowa w USA późnym wieczorem dostarczyła pierwszą energię do sieci elektrycznej w stanie Massachusetts. Symboliczne znaczenie tego momentu ma podkreślić praktyczny start przedsięwzięcia w związku z jego przeznaczeniem.
09.01.2024

Grupa Ignitis z bardzo dobrymi wynikami i znaczącymi postępami w rozwoju morskiej energetyki wiatrowej

Grupa energetyczna Ignitis poinformowała o bardzo dobrych wynikach za pierwsze półrocze 2023 r. – skorygowany zysk EBITDA Grupy rok do roku wzrósł o 22,8%, do poziomu 253,5 mln EUR. Drugi co do wielkości udział Grupy w inwestycjach zanotowano w Polsce, gdzie nakłady inwestycyjne wyniosły ponad 92 mln EUR.
04.10.2023

CIP i Ignitis rozpoczynają bałtycką współpracę w zakresie offshore

Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) i Ignitis Renewables, za pośrednictwem swojego funduszu New Markets Fund, podpisały umowę o współpracy w zakresie możliwości rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Estonii i na Łotwie.
02.08.2023

Pierwszy, napędzany metanolem kontenerowiec Maersk wyrusza w dziewiczy rejs

Mając do przebycia 21 500 mil morskich z południowokoreańskiego Ulsan do duńskiej Kopenhagi najnowszy nabytek giganta żeglugowego jest pierwszym w jego flocie napędzanym metanolem. Po przybyciu do Danii zostanie oficjalnie nazwany i rozpocznie swoją działalność.
21.07.2023

Napęd wiatrowy na statkach handlowych. Szansa dla polskich stoczni remontowych

Sukcesem zakończył się Projekt EU Wind Assisted Ship Propulsion (WASP). Projekt WASP (statku z napędem wspomaganym wiatrem) został sfinansowany kwotą 5,4 mln euro z programu Interreg North Sea Europe, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
04.07.2023

Vineyard Wind rozpoczyna budowę fundamentów pod pierwszą morską farmę wiatrową w USA

Vineyard Wind, spółka joint venture Avangrid Inc. i Copenhagen Infrastructure Partners, ogłosiła rozpoczęcie prac nad instalacją pierwszych monopali i elementów przejściowych na pierwszej w kraju komercyjnej morskiej farmie wiatrowej.
09.06.2023

Innowacyjne partnerstwo wobec palących wyzwań w branży morskiej energetyki wiatrowej. Ørsted i Sieć Badawcza Łukasiewicz rozpoczynają współpracę

Ørsted, światowy lider w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej oraz działający od 1946 roku Łukasiewicz – Instytut Elektrotechniki, należący do Sieci Badawczej Łukasiewicz podpisały umowę o współpracy. Głównym celem partnerstwa jest opracowanie innowacyjnej technologii recyklingu łopat turbin morskich elektrowni wiatrowych.
25.05.2023

J. Lauritzen zamawia dwupaliwowe masowce w ramach dekarbonizacji branży morskiej

Duńska firma żeglugowa J. Lauritzen poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie budowy minimum dwóch masowców Kamsarmax o ładowności 81 200 dwt, które zostaną zbudowane przez japońską stocznię Tsuneishi Shipbuilding. Mają być wzorem działan na rzecz ograniczenia emisji CO2, stosując zasilanie zielonym metanolem i biodieslem.
06.04.2023

Transport Week 2023. Bałtyckie porty w trybie zmian

Podczas tegorocznej konferencji Transport Week pod lupę wzięte zostały porty zmiany, które je czekają w najbliższym czasie. Nowe środowiskowe regulacje już czekają, a zarządzający portami i terminalami muszą odnaleźć się w gąszczu przepisów.
21.03.2023

Terminal Zbożowy w Porcie Gdynia nadzieją na trudną sytuację rynku eksportu w Polsce

Port Gdynia to handlowy port przeładunkowy zbóż na Bałtyku i jedno z najważniejszych centrów przeładunkowych w naszym kraju. W najbliższych miesiącach port czekają duże zmiany związane ze zbliżającym się rozstrzygnięciem przetargu na dzierżawę Terminala Zbożowego, który ogłoszony został w czwartym kwartale 2022 roku.
20.03.2023

OX2 zbada możliwość stworzenia podmorskiego gazociągu do transportu wodoru na Bałtyku

Spółka OX2 uzgodniła z Gasgrid Finland i Nordion Energi, operatorami systemów przesyłowych gazu (OSP) w Finlandii i Szwecji, oraz Copenhagen Infrastructure Partners, że zbada możliwość rozwoju nowej infrastruktury rurociągów do transportu wodoru w rejonie Morza Bałtyckiego, aby umożliwić dystrybucję pomiędzy Finlandią, Wyspami Alandzkimi, Szwecją, Danią i Niemcami.
16.12.2022

Flagowy duński projekt zielonej energetyki Power-to-X otrzyma finansowe wsparcie

Prowadzony przez Ørsted projekt Power-to-X otrzymał dofinansowanie o wartości 600 mln koron duńskich (380 mln złotych) od Duńskiego Urzędu ds. Przedsiębiorczości w ramach udziału Danii w programie Important Project of Common European Interest (IPCEI).
16.12.2022

Power-to-X coraz bliżej. Ørsted i CIP współpracują przy budowie 5,2 GW morskich farm wiatrowych w Danii

Ørsted i Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) nawiązują partnerstwo w celu realizacji czterech dużych projektów morskich farm wiatrowych, na duńskich wodach w ramach programu "open door". Projekty te mają uwzględniać możliwości Power-to-X i być budowane przed lub równolegle z projektami wybranymi w przetargach rządowych.
16.11.2022

Ørsted spodziewa się dobrych wyników za 2022 rok, głownie dzięki elektrociepłowniom

Duński koncern energetyczny Ørsted przedstawił wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku oraz prognozę zysków za cały 2022 rok. Koncern skorygował wyniki dotyczące zysków na plus ze względu na wysokie ceny energii. Trzeci kwartał nieznacznie odbiega od oczekiwań z powodu „miękkich” wyników w segmencie offshore wind.
07.11.2022

Nawiązanie globalnej współpracy partnerskiej pomiędzy WWF i Ørsted

Współdziałanie obu firm ma przyspieszyć wdrażanie rozwiązań na rzecz morskiej energetyki wiatrowej, zwiększających różnorodność biologiczną oceanów. Pomoże to osiągnąć osiągać cele dla klimatu i różnorodności biologicznej na skalę globalną. [VIDEO]
31.10.2022

Porty w Sztokholmie idą śladami Kopenhagi i Kilonii. Statki pasażerskie już 2023 będą zasilane energią elektryczną z lądu

Porty Sztokholmu włączają się politykę ochrony środowiska stolicy Szwecji. Zarząd Portów skutecznie realizuje to co zapowiedział znacznie wcześniej. W krótkim czasie zbuduje dwa lądowe podłączenia do sieci energetycznej dla statków wycieczkowych. Już w najbliższym sezonie pasażery cumujące przy dwóch nabrzeżach w centrum miasta będą mogły wyłączyć agregaty prądotwórcze. Ta inicjatywa środowiskowa spowoduje znacznie niższe emisje zanieczyszczeń powietrza w Sztokholmie i na Morzu Bałtyckim – podkreśla Zarząd Portów Sztokholm w cz
09.09.2022

Green Fuels for Denmark otrzymuje status IPCEI

W czwartek (21 lipca) Komisja Europejska przyznała status IPCEI projektowi Green Fuels for Denmark, którego celem jest produkcja dużych ilości zrównoważonych paliw ekologicznych dla transportu drogowego, morskiego i lotniczego w rejonie Kopenhagi.
22.07.2022

[WIDEO] Chris Hill, Plenitude: Doświadczenie ENI można wykorzystać w transformacji energetycznej w Polsce

O nowej spółce w ramach konsorcjum energetycznego ENI opowiadał na konferencji Polskiego Towarzystwa Energetyki Wiatrowej Chris Hill, dyrektor zarządzający offshore w Plenitude.
28.06.2022

Morskie wyspy energetyczne napędzane energią z offshore i zielonym wodorem [WIDEO]

Spółka Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) przedstawiła plany budowy sztucznej wyspy przeznaczonej do produkcji na dużą skalę ekologicznego wodoru z morskiej energii wiatrowej w Danii oraz zawarła umowę z Allianz Investment Management (AIM) na wykonanie studium wykonalności dla podobnego projektu w Niemczech.
23.05.2022

Czy floating offshore zawładnie rynkiem morskiej energetyki? RAPORT GWEC [WIDEO]

Tegoroczna seria wydarzeń związanych z rozwojem pływającej morskiej energetyki wiatrowej sugeruje, że podsektor technologii wiatrowej, który długo pozostawał w cieniu, może wreszcie zacząć się dynamicznie rozwijać i w znaczącym stopniu przyczynić się nie tylko do dekarbonizacji, ale także wzrostu gospodarczego.
04.05.2022

ZE PAK i Ørsted złożyły pierwsze wnioski o pozwolenia lokalizacyjne na farmy morskie na Bałtyku

ZE PAK, jeden z liderów transformacji energetycznej w Polsce oraz Ørsted, globalny lider w morskiej energetyce wiatrowej, złożyły pierwsze wnioski o przyznanie pozwoleń lokalizacyjnych na budowę farm wiatrowych na Bałtyku. Wkrótce zostaną złożone kolejne. Dzięki połączeniu sił, PAK i Ørsted będą mogły szybko i efektywnie wybudować farmy i dostarczyć czystą i zieloną energię do polskich domów i firm.
24.03.2022

USA rozstrzygnęły największą aukcję na dzierżawę obszarów morskich dla offshore wind

Departament Spraw Wewnętrznych USA ogłosił wyniki największej w historii krajowej sprzedaży praw do dzierżawy obszarów morskich New York Bight, przeznaczonych pod rozwój morskiej energetyki wiatrowej. Wyniki te stanowią kamień milowy na drodze do osiągnięcia celu administracji duetu Biden-Harris, jakim jest instalacja 30 GW w offshore wind do 2030 roku.
06.03.2022

Ørsted przyśpiesza rozwój Green Fuels for Denmark i dekarbonizację lotnictwa

Ørsted wraz z partnerami chcą przyspieszyć realizację projektu wodorowego Power-to-X ,,Green Fuels for Denmark" o dwa lata. Nowy plan zakłada uruchomienie elektrolizera o mocy 100 MW, a także rozpoczęcie zrównoważonego wychwytywania dwutlenku węgla (CO2) w 2025 roku.
09.02.2022

Wielka Brytania zainwestuje ponad 60 mln funtów w rozwój pływających farm wiatrowych

Rząd Wielkiej Brytanii zapowiedział, że zainwestuje w projekty pływających morskich farm wiatrowych 31,6 mln funtów. Równolegle sektor prywatny chce przeznaczyć na rozwój technologii podobną kwotę - ponad 30 milionów funtów. Sektor publiczny i prywatny łączą siły.
01.02.2022

Ørsted - lider morskiej energetyki wiatrowej i najbardziej zrównoważona globalna firma energetyczna

Czwarty rok z rzędu Ørsted został uznany za najbardziej zrównoważoną firmę energetyczną na świecie według rankingu Corporate Knights 2022 Global 100. Z pierwszej linii działań na rzecz ochrony klimatu, Ørsted dzieli się wskazówkami na temat tego, jak rządy i przedsiębiorstwa mogą przejść od ambicji do działań w kluczowym dla ochrony klimatu roku.
20.01.2022

Port Gdańsk z historycznym rekordem przeładunków - 53,2 mln ton: "Mamy bardzo duże aspiracje" [WIDEO]

W Porcie Gdańsk w 2021 roku w sumie przeładowano 53,2 mln ton towarów. W porównaniu do poprzedniego roku stanowi to 11 proc. wzrost.
18.01.2022

Spetalen może głosować przeciwko fuzji Noble i Maersk Drilling

Øystein Stray Spetalen's S.D. Standard Drilling rozważa głosowanie przeciwko proponowanej fuzji pomiędzy Noble i Maersk Drilling, podnosząc obawy dotyczące stosunku wymiany w transakcji.
14.11.2021

Rotorowiec Copenhagen w Remontowej

Gdańska Stocznia Remontowa po raz pierwszy wykona prace na statku wyposażonym w wirnik Rotor Sails, czyli tak zwanym rotorowcu. Prom Copenhagen jest już w stoczni.
12.11.2021

Orsted i Politechnika Warszawska będą kształcić specjalistów morskiej energetyki wiatrowej

Polska spółka Orsted oraz Politechnika Warszawska podpisały list intencyjny o współpracy. Celem porozumienia jest kształcenie przyszłych kadr dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, a w przyszłości – także stworzenie programu stypendialnego dla najbardziej obiecujących adeptów kształcących się w tej dziedzinie.
08.11.2021

Scandlines: Kolejny prom hybrydowy zostanie wyposażony w rotor Norsepower

Po udanej instalacji żagla rotorowego Norsepower na promie hybrydowym M/V Copenhagen w 2020 roku, duński operator promowy Scandlines przygotował siostrzany prom M/V Berlin do takiej samej operacji.
19.10.2021

Ørsted i spółka Solorza ZE PAK łączą siły, aby wziąć udział w zbliżającej się aukcji na lokalizacje farm na Bałtyku

ZE PAK, największy prywatny producent energii w Polsce, realizujący obecnie odejście od węgla na rzecz energetyki odnawialnej oraz Ørsted, światowy lider w dziedzinie morskiej energetyki wiatrowej z 30-letnim doświadczeniem, podpisali list intencyjny dotyczący wspólnego udziału w nadchodzącej aukcji na lokalizację farm wiatrowych w polskiej części Morza Bałtyckiego. W kolejnym kroku – po uzyskaniu zgody organów antymonopolowych - ZE PAK i Ørsted utworzą wspólne przedsięwzięcie (joint venture), w którym każda ze spółek będzie
14.10.2021

USA chcą uzależnić poziom ulg podatkowych dla inwestorów offshore wind od local content

Propozycje amerykańskiego Kongresu, aby uzależnić ulgi podatkowe od poziomu local content, mogą zahamować rozwój sektora morskiej energetyki wiatrowej w Stanach Zjednoczonych zanim zdąży rozkręcić się na dobre.
18.09.2021

Turbiny wiatrowe w Danii będą się świecić w kolorach tęczy

Od 12 do 22 sierpnia trzy turbiny wiatrowe Avedøre w Kopenhadze będą świecić w kolorach tęczy. Okazją do wprowadzenia nowego oświetlenia jest Copenhagen 2021 - WorldPride i EuroGames, gdzie duńska firma energetyczna jest oficjalnym partnerem mającym na celu promowanie różnorodności i integracji.
14.08.2021

Shell, Iberdrola składa ofertę budowy największej pływającej farmy wiatrowej na świecie

Royal Dutch Shell Plc i jednostka ScottishPower firmy Iberdrola SA łączą siły, aby zbudować największe na świecie morskie farmy wiatrowe.
19.07.2021

"Latające" promy przyszłości na trasie Francja-Anglia [podsumowanie tygodnia 25/2021]

W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o „latających promach”, które w niedalekiej przyszłości mogą zasilić flotę Brittany Ferries.
22.06.2021

Kopenhaga – raport z bałtyckiego rynku portowego

Port Kopenhaga jest największym duńskim portem i jednym z największych na Bałtyku. Poza tym port ten to miejsce, w którym główną siedzibę mają liczni, w tym najwięksi armatorzy świata tacy jak na przykład Maersk. Kopenhaga to również centrala tak wpływowej na żeglugę instytucji jak BIMCO – Bałtyckiej i Międzynarodowej Rady Żeglugowej (Baltic and International Maritime Council).
16.06.2021

Masowiec VLOC Sea Zhoushan największym statkiem z Rotor Sails

Norsepower z siedzibą w Finlandii ogłosił instalację pięciu pędników wiatrowych Rotor Sails na pokładzie nowo zbudowanego bardzo dużego statku typu VLOC, budowanego w Chinach.
14.05.2021

Do 2022 roku ilość projektów dot. morskiej energetyki wiatrowej wzrośnie o 57 procent

Zgodnie z najnowszą analizą Westwood Global Energy Group, ilość ostatecznych decyzji inwestycyjnych (FID) dotyczących projektów morskiej energetyki wiatrowej ma wzrosnąć o 57 procent w ciągu najbliższych 18 miesięcy w porównaniu z okresem 2019-20.
27.04.2021

Pomyślne zakończenie testów technologii Rotor Sail na promie MS Viking Grace

Fińska firma technologiczna Norsepower zakończyła testy żagli wirnikowych zainstalowanych na pokładzie Viking Grace w 2018 roku.
27.04.2021

Uniwersytet Morski zbuduje Centrum Offshore w Porcie Gdańsk

Dynamiczny rozwój technologii off-shorowych i rynku off-shore w Europie i na świecie zmuszają wszystkie instytucje związane z gospodarką morską do zweryfikowania swoich planów i już podjętych działań w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Również Uniwersytet Morski w Gdyni intensywnie pracuje w tym zakresie pod kierunkiem JM Rektora prof. dr. hab. inż. kpt. ż.w. Adama Weintrita, co podsumowano w zorganizowanym 15 kwietnia seminarium. Już w tym roku planowany jest również przetarg na budowę Centrum Offshore w Porcie Gdańsk.
19.04.2021

Wkrótce zielone światło dla budowy dużej morskiej farmy wiatrowej w pobliżu wybrzeża Massachusetts

Jak donoszą amerykańskie media administracja Joe Bidena niebawem zatwierdzi projekt budowy morskiej farmy wiatrowej Vineyard Wind LLC. Inwestycja o wartości 2,8 miliarda dolarów ma powstać w pobliżu wybrzeża Massachusetts.
07.03.2021

Maersk wspiera plan budowy dużego zakładu produkcyjnego amoniaku w Danii

Maersk znalazł się wśród grupy firm wspierających plan budowy największej w Europie fabryki amoniaku w Danii.
24.02.2021

RINA i SDARI wspólnie stworzą projekt tankowca napędzanego metanolem lub amoniakiem

Towarzystwo klasyfikacyjne RINA oraz instytut Shanghai Merchant Ship Design & Research Institute (SDARI) podpisały porozumienie JDP w celu stworzenia projektu statku z napędem na amoniak lub metanol.
15.02.2021

Geopolityka Bałtyku – nowy program badawczy na Uniwersytecie Gdańskim we współpracy z Uniwersytetem w Cambridge

Centre for Geopolitics, działające przy Uniwersytecie w Cambridge, uruchomiło nowy program badawczy, którego celem jest lepsze zrozumienie roli Wielkiej Brytanii w procesach geopolitycznych krajów wokół Bałtyku oraz znalezienie długofalowych rozwiązań. W ramach programu powstała sieć Baltics Programme Network, łączącą wiodące uniwersytety i instytuty badawcze z Wielkiej Brytanii oraz z regionu bałtyckiego. Członkiem-założycielem sieci jest Wydział Historyczny Uniwersytetu Gdańskiego.
07.12.2020

Przegląd promowy: podsumowanie tygodnia a w nim m.in. o wspólnych planach Unity Line i PŻB. Powstanie jedna firma?

W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o planach utworzenia wspólnej spółki przez dwóch polskich armatorów oraz o zwodowaniu kolejnego gigantycznego promu dla Grimaldi Lines.
25.08.2020

Młodzi w dialogu na temat tożsamości transregionalnej Balticness

Włączenie młodych mieszkańców regionu bałtyckiego w dialog na temat tożsamości transregionalnej to główny cel projektu realizowanego przez międzynarodowe konsorcjum, na którego czele stoi Uniwersytet Gdański. Zaplanowano zajęcia w szkołach letnich oraz warsztatach angażujących.
29.07.2020

Wstrzymano budowę nowego terminala wycieczkowego w Kopenhadze

Zważywszy na ogólną niepewność rynkową, a zwłaszcza z przyszłym kształtem i formą branży rejsów wycieczkowych, tworzenie nowego terminalu rejsów wycieczkowych w Kopenhadze zostało odłożone na czas nieokreślony.
31.05.2020

Duńskie firmy transportowe rozpoczęły ambitny projekt ekologiczny

Grupa wiodących firm transportowych w Danii połączyła siły w ramach ambitnego projektu budowy zakładu produkcyjnego. Powstawałyby tam zrównoważone paliwa do transportu drogowego, morskiego i lotniczego na obszarze Kopenhagi.
26.05.2020

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin czyni go jednym z najbardziej energooszczędnych promów na świecie. Duży, 30-metrowy Rotor Sail zmniejszy emisje statku o około 4-5%.
26.05.2020

Więcej zwolnień w Copenhagen Malmö Port

Copenhagen Malmö Port (CMP), przedsiębiorstwo zajmujące się obsługą portów morskich znajdujących się w stolicy Danii Kopenhadze i w trzecim co do wielkości mieście Szwecji, Malmö, ogłosiło kolejną pulę zwolnień, która obejmie około 55 dokerów i pracowników biurowych
26.05.2020

Raport z rynku żeglugowego – powrót do innej rzeczywistości (tydzień 19-21)

Czy zaskakujący dla całej światowej gospodarki okres był tzw. casusem „czarnego łabędzia”? W teorii ekonomii czarny łabędź, to określenie opracowane przez amerykańskiego profesora Nicholasa Taleba w 2007 roku, które opisuje nagłe i nieoczekiwane zdarzenie, mające znaczny, negatywny wpływ na szeroki zakres otoczenia. Patrząc na analizy gospodarcze sprzed okresu wybuchu pandemii koronawirusa SARS - COV -19, nieprzewidujących w ogóle takiej sytuacji można pokusić się, że do takiego wydarzenia właśnie doszło. Niemniej jednak
25.05.2020

DSME dostarczyło kolejnego giganta kontenerowego dla HMM

Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), dostarczyła HMM Copenhagen, drugi z serii dwunastu kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU budowanych dla rodzimego armatora HMM.
24.05.2020

W Dubaju ruszyła konwersja jednostki Bokalift 2

Drydocks World z siedzibą w Dubaju zorganizował ceremonię cięcia stali z okazji rozpoczęcia projektu konwersji jednostki Bokalift 2 dla Boskalis B.V.
18.05.2020

W Nowy Rok z zieloną energią. Unia Europejska nie szczędzi grosza na proekologiczne projekty

Kolejny rok będzie obfitował w kolejne ekologiczne inwestycje. Znaczące środki na rozwój zielonych technologii przeznaczy znów Unia Europejska. Konkretne środki zostaną przekazane m.in. na rozwiązania wykorzystujące siłę wiatru do wspierania żeglugi.
03.01.2020

W ciągu najbliższych lat w USA powstaną największe na świecie turbiny wiatrowe

Hiszpańska firma użyteczności publicznej Iberdrola chce zbudować morskie turbiny wiatrowe o mocy co najmniej 14 megawatów każda - podała agencja Bloomberga. Największe jak dotąd wiatraki, mają zacząć generować prąd około 2025 r. m.in. na farmach w USA.
09.12.2019

W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen

Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.
17.11.2019

Incydent z udziałem promu Berlin. Doszło do kolizji ze statkiem płynącym z Polski

Należący do Scandlines prom Berlin uczestniczył w kolizji. W piątkowy wieczór zderzył się ze statkiem cargo Danica Vilolet. Na szczęście nikt nie został ranny. W sprawie zdarzenia wszczęte zostało śledztwo.
05.11.2019

Popularne wśród armatorów ekologiczne rozwiązanie ze wsparciem koncernów paliwowych

Coraz popularniejsze wśród przewoźników promowych rotory, produkowane przez fiński koncern Norsepower, będą rozwijane dzięki wsparciu koncernów paliwowych. Firmy reprezentujące tę branżę kładą coraz większy nacisk na rozwój zielonych technologii.
30.09.2019

Do Gdańska wpłynął prom Schleswig-Holstein

Dziś rano, do Gdańskiej Stoczniej Remontowej wpłynął prom Schleswig-Holstein. Co prawda jego wizyta ma charakter komercyjny, ale nazwa jednostki budzi spore kontrowersje.
09.09.2019

Scandlines jeszcze bardziej ekologiczny. Prom Copenhagen z innowacyjnym systemem

Kolejny przewoźnik stawia na rotory. To proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie pojawi się teraz na jednostce należącej do firmy Scandlines.
15.08.2019

Scandlines opublikowało rezultaty za 2018 r.

Firma Scandlines dokonała właśnie ostatecznego podsumowania 2018 r. Armator przyznał, że był to dla niego udany okres.
06.05.2019

Maersk odseparował swoją działalność odwiertową od reszty segmentów spółki

Duński gigant żeglugowy, Maersk, rozpoczął proces separacji swojej działalności odwiertowej poprzez oddzielenie spółki Maersk Drilling Holding.
21.02.2019

Prace serwisowe na promie Berlin. Jednostka czasowo wyłączona z eksploatacji

Firma Scandlines, w samym środku sezonu letniego, straciła jeden ze swoich promów. Z przymusowego postoju musiał skorzystać prom Berlin.
19.07.2018

Pierwsze bunkrowanie LNG w porcie Malmo

Duński Copenhagen Malmö Port (CMP) wystartował z usługą bunkrowania paliwa LNG. Z możliwości skorzystała już pierwsza osoba.
03.06.2018

Polski terminal LNG i Baltic Pipe na liście projektów UE

Rozbudowa terminalu LNG w Świnoujściu, budowa połączenia gazowego Baltic Pipe oraz interkonektorów gazowych między Polską a Słowacją, Czechami i Litwą - to niektóre z inwestycji na opublikowanej w piątek liście UE, która ułatwia uzyskanie unijnego dofinansowania.
25.11.2017

To był świetny sezon dla Scandlines

Ostatnie miesiące Scandlines może uznać za bardzo udane. Armator zaprezentował właśnie wyniki osiągnięte w czasie wysokiego sezonu. Władze firmy przyznały, że to bardzo dobry prognostyk na nadchodzącą przyszłość.
22.09.2017

Wizyta wyścigowych morskich łodzi motorowych z Niemiec

9 września, w sobotę, 55 szybkich morskich łodzi motorowych z niemieckiego PokerRunsGermany z Berlina przez Trzebież - Zalew Szczeciński około godziny 13 zawita do szczecińskiej mariny na Wyspie Grodzkiej.
04.09.2017

Scandlines jeszcze bardziej przyjazne środowisku

Scandlines ma do swojej dyspozycji nowy system służący do uzdatniania i oczyszczania wody pochodzącej z płuczek spalin, określanych mianem scrubberów. To kolejny krok związany ze świadomie realizowaną przez armatora strategią. Przewoźnik od lat stawia duży nacisk na zrównoważony rozwój.
14.06.2017

Nowa niemiecka morska farma wiatrowa gotowa cztery miesiące przed terminem

31 maja została zainstalowana ostatnia z 67 turbin wiatrowych na morskiej farmie wiatrowej Veja Mate na niemieckich wodach Morza Północnego. Oznacza to, że projekt dostarczający 402 MW energii udało się ukończyć 4 miesiące przed terminem.
01.06.2017

Nowy dyrektor generalny w HH-Ferries

Już latem tego roku nastąpi zmiana na stanowisku dyrektora generalnego w HH-Ferries. Wskazany do objęcia tej funkcji został Johan Röstin. Dotychczasowy dyrektor – Henrik Rørbæk – ogłosił w lutym, że zamierza zrezygnować.
30.05.2017

Scandlines podsumowuje ubiegły rok

Firma Scandlines opublikowała oficjalne wyniki za 2016 r. Przewoźnik nie ukrywa zadowolenia z osiągniętych rezultatów, które przerosły wcześniejsze założenia.
19.05.2017

Scandlines zdobywcą nagrody Shippax Award 2017

Scandlines znów zostało docenione. Popularny przewoźnik otrzymał nagrodę Shippax Award w czasie dorocznej konferencji branży promowej.
24.04.2017

Scandlines zadbało o niezawodność swoich promów hybrydowych przez kolejną dekadę

Scandlines oraz firma Corvus Energy zawarły porozumienie, na mocy którego drugi z podmiotów będzie zajmować się konserwacją promów, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek hybrydowych wchodzących w skład floty Scandlines.
19.04.2017

Dodatkowy prom na trasie Puttgarden-Rødby

Scandlines wprowadza dodatkowy prom towarowy na trasę Puttgarden-Rødby. W ten sposób chce odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na tej linii.
05.04.2017

Dwa nowe promy Scandlines powróciły na trasę

Dwa należące do Scandlines nowe promy – Berlin oraz Copenhagen – znów są do pełnej dyspozycji pasażerów oraz klientów. Oba statki wróciły na trasę Rostock-Gedser po krótkiej przerwie.
08.02.2017

Kłopoty promu Copenhagen

Tylko przez dwa tygodnie pasażerowie mogli się cieszyć z nowego promu kursującego w barwach Scandlines. Po 14 dniach od wejścia na trasę prom trafił do stoczni Fayard, gdzie będzie przechodził prace naprawcze.
04.01.2017

Prins Joachim sprzedany

Popularny prom Prins Joachim jest już w rękach nowego właściciela. Jednostka, która jeszcze niedawno realizowała rejsy w barwach Scandlines, przeszła do firmy należącej do grupy Attica.
28.12.2016

Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę

Godziny dzielą kolejny nowy prom Scandlines od rozpoczęcia normalnej działalności operacyjnej. W poniedziałek statek opuścił stocznie Fayard. A już w środę jednostka Copenhagen rozpocznie kursowanie na trasie Gedser-Rostock.
20.12.2016

Scandlines przygotowuje się do zmian na trasie Rostock-Gedser. Ostatnie próby promu Copenhagen

Rozpoczeły się ostatnie testy promu pasażerskiego Copenhagen. Prom już wkrótce dołączy do innej nowej i bliźniaczej jednostki – statku Berlin.
29.11.2016

Danish-Polish Maritime Networking Seminar

On 25 October 2016, a Danish-Polish Maritime Networking Seminar will be held in Copenhagen, Denmark, as a part of Danish Maritime Days.
21.10.2016

Udany sezon dla Scandlines. Duże zasługi promu Berlin

Minione miesiące okazały się bardzo udane dla Scandlines. Przewoźnik ujawnił, że doskonałe rezultaty uzyskiwane podczas tzw. wysokiego sezonu to w dużej mierze zasługa nowego promu eksploatowanego przez armatora od maja br.
29.09.2016

W Scandlines biją rekord za rekordem

W Scandlines dzień bez rekordu wydaje się być ostatnio dniem straconym. Od czasu, gdy armator odebrał nowy i większy prom Berlin, raz za razem poprawia kolejne osiągnięcia. I znowu pochwalił się znakomitym wynikiem – znów pobił rekord, ponownie pod względem łącznej liczby pojazdów osobowych, które zostały przewiezione jednego dnia.
22.07.2016

Rekordowy czerwiec dla Scandlines

Czerwiec okazał się wyjątkowo dobrym miesiącem dla Scandlines. Operator ustanowił rekordowy rezultat, jeśli chodzi o wielkość przewiezionego frachtu na trasie Rostock-Gedser.
07.07.2016

Elewator Ewa już za dwa miesiące zapełni się zbożem

Duńska firma Copenhagen Merchants Holding w sierpniu planuje uruchomienie w szczecińskim porcie zmodernizowanego elewatora zbożowego Ewa.
14.06.2016

Nowy prom Scandlines został ochrzczony

3 maja był dniem szczególnie wyczekiwanym przez władze Scandlines, ale też pasażerów oraz klientów, którzy regularnie korzystają z oferowanego przez przewoźnika połączenia Rostock-Gedser. Tego dnia w Rostocku odbyło się uroczyste nadanie nazwy nowoczesnej jednostce Berlin, która wkrótce zacznie kursować na wspomnianej trasie.
05.05.2016

Porty Szczecin-Świnoujście z lekkim wzrostem przeładunków w I kwartale

W pierwszym kwartale obecnego roku wielkość obrotów towarowych zrealizowanych w portach w Szczecinie i Świnoujściu utrzymała się na stabilnym poziomie z tendencją wzrostową. W sumie pierwszy kwartał zamknął się cyfrą 5,9 mln ton, o 0,4% większą niż w tym samym okresie zeszłego roku.
19.04.2016

80-tysięcznik zawinął po raz pierwszy do Szczecina

5 lutego br. zawinął do szczecińskiego portu masowiec „Ornak”. Statek zacumował przy nabrzeżu Słowackim. W porcie pozostanie do niedzieli 7 lutego. W tym czasie załaduje ok. 20 tys. ton zboża.
06.02.2016

Prognozy 2016: W Szczecinie i Świnoujściu przewidują wyższe przeładunki

Przeładunki w zespole Portów Szczecin-Świnoujście utrzymały się w zeszłym roku na stabilnym poziomie 23 mln ton (jeden procent mniej niż w 2014 r.). Według obecnych prognoz przyszły rok ma być jeszcze lepszy.
03.02.2016

Scandlines chce wprowadzić promy całkowicie wolne od emisji

Podczas corocznego spotkania z politykami i przedstawicielami mediów, operator promowy Scandlines ogłosił, że celem firmy jest wdrożenie do floty promów wolnych od emisji w ciągu najbliższych kilku lat.
01.02.2016

Stabilny rok w portach Szczecin-Świnoujście

Przeładunki w 2015 roku w zespole portów Szczecin-Świnoujście wyniosły ponad 23 mln ton, a więc zaledwie o jeden procent mniej wobec wyników z 2014 roku.
20.01.2016

Tak wygląda prom Berlin po „terapii odchudzającej”

Tak długo oczekiwany prom Berlin, który już wkrótce zasili flotę Scandlines, jest już prawie gotowy. Operator oficjalnie potwierdził, że "odchudzanie" zakończyło się powodzeniem. Podobną „dietę” przeszedł również prom Copenhagen, który także wejdzie do eksploatacji w tym roku.
18.01.2016

„Odważnie planujemy kolejne inwestycje. Mamy ambitne plany” - rozmowa ze Zbigniewem Miklewiczem, prezesem portów w Szczecinie-Świnoujściu

W tym roku zespół portowy Szczecin-Świnoujście obchodzi 65-lecia swojego istnienia. Z tej okazji zapytaliśmy Zbigniewa Miklewicza, prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. o najbliższe inwestycje i plany na przyszłość.
19.11.2015

Scandlines chwali się wynikami i zdradza swoje plany

Scandlines zaprezentował dane dotyczące ruchu na oferowanych przez siebie trasach. Przewoźnik jest zadowolony z obserwowanych trendów. Szczególnie pozytywny kierunek można zauważyć w przeprawach na trasie Rostock-Gedser, na której już wkrótce pojawią się nowe statki.
07.09.2015

Elewator „Ewa” dostał nowe życie

Copenhagen Merchants Holding A/S z Danii decyzją Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA będzie dzierżawić przez najbliższe 30 lat elewator zbożowy „Ewa” w szczecińskim porcie. W środę (26.08) podpisano umowę w tej sprawie.
27.08.2015

Gdański Terminal Masowy w Porcie Gdańsk zwiększa swoje możliwości

W sierpniu do Gdańskiego Terminala Masowego GBT w Porcie Gdańsk zawinął jak dotąd największy statek masowy - M/V Rising, o wyporności blisko 19 000 DWT, który przybył pod załadunek jęczmienia w ilości 13 500 ton. Jednostka ta mogła zostać obsłużona dzięki niedawno zakończonej inwestycji terminala. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynkowym, GBT podjęło bowiem decyzję o wydłużeniu linii cumowniczej przy Nabrzeżu Bytomskim do długości 190 metrów oraz pogłębieniu dna do zanurzenia 7,9 m, zapewniając sobie tym samym możliwość obsł
26.08.2015

Scandlines „odchudza” swoje dwa statki

Niemiecko-duński operator Scandlines wysłał swoje dwa statki o napędzie hybrydowym na „ekstremalną dietę” do G + H Marine GmbH.
14.08.2015

Nowe nabrzeże w szczecińskim porcie otwarte

Nowo wybudowane nabrzeże Niemieckie zostało uroczyście otwarte we wtorek 9 czerwca w szczecińskim porcie. Przecięcia wstęgi dokonali Prezydent Miasta Szczecina, Piotr Krzystek, Prezydent Miasta Świnoujścia, Janusz Żmurkiewicz, jak również Prezes Zarządu dr Zbigniew Miklewicz oraz Wiceprezesi Paweł Adamarek i Krzysztof Sadowski.
10.06.2015

Elewator „Ewa” wraca do gry

Copenhagen Merchants Holding A/S z Danii decyzją Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA będzie dzierżawić przez najbliższe 30 lat elewator zbożowy „Ewa” w szczecińskim porcie. Wybór Zarządu właśnie zatwierdziła Rada Nadzorcza Spółki.
28.04.2015

Naukowo o siłowniach okrętowych

W dniach 20-21 listopada 2014 roku miało miejsce XXXV jubileuszowe Sympozjum Naukowe Siłowni Okrętowych organizowane przez Instytut Budowy i Eksploatacji Okrętów Wydziału Mechaniczno-Elektrycznego Akademii Marynarki Wojennej.
12.12.2014

Nowe promy Scandlines. Prace wykończeniowe idą zgodnie z planem

Prace nad nowymi statkami dla Scandlines postępują w błyskawicznym tempie. Według pojawiających się informacji, nie odnotowano dotąd żadnych opóźnień.
04.12.2014

Przemysł okrętowy i armatorzy przekraczają kolejne progi

Wkrótce do eksploatacji morskiej zostaną wprowadzone kontenerowce zabierające 24000 TEU (kontenerów dwudziestostopowych).
30.10.2014

Budowa nowych promów dla Scandlines posuwa się do przodu. Wszystko z troską o środowisko

Prace nad dwoma nowymi promami, które przygotowywane są dla Scandlines i w przyszłości obsługiwać będą trasę Rostock–Gedser, idą pełną parą. Jednym z wyzwań, któremu czoła stawić muszą specjaliści ze stoczni Fayard, jest usunięcie ze statków elementów, które po przeprojektowaniu jednostek nie są już potrzebne.
11.09.2014

Scandlines sprzeciwia się niemiecko-duńskiemu tunelowi

Budowa tunelu pod cieśniną Fehmarn w Danii to inwestycja, która wprowadza niepewność w Scandlines. Tunel ma stanowić węzeł transportowy między wyspą Fehmarn (Niemcy) a Lollad (Dania). Fehmern Belt Fixed Link ma połączyć najkrótszą trasą drogowo-kolejową Niemcy z Danią.
05.09.2014

Port w Goteborgu: Rozczarowanie wynikami finansowymi 2014 roku

Magnus Kårestedt, dyrektor zarządzający portu Goteborg uważa, że nie spełniają się oczekiwania względem wyników portu, które szacowano na ten rok.
12.08.2014

Dwa statki, które w przyszłym roku dołączą do floty niemieckiego armatora, znajdują się już w stoczni Fayard

Do duńskiej stoczni dotarł dziś drugi z promów, który od 2015 roku będzie eksploatowany przez Scandlines. Niemiecki armator odkupił ten statek w ubiegłym roku od P+S Werften. Teraz pracownicy stoczni Fayard, na mocy podpisanej umowy, mogą rozpocząć prace wykończeniowe na jednostce.
24.07.2014

Prace nad pierwszym z nowych promów dla Scandlines mogą już ruszyć pełną parą

Do stoczni Fayard trafił właśnie pierwszy z niedokończonych promów, które niemiecki armator odkupił w marcu 2014 r. od borykającej się z problemami finansowymi stoczni P + S Werften.
21.07.2014

Stocznia Fayard przygotuje dwa promy dla Scandlines

Operator promowy Scandlines podpisał właśnie umowę, na mocy której stocznia Fayard w Danii ukończy dla armatora dwa promy, które wejdą do serwisu w 2015 r. Zgodnie z planami, statki będą obsługiwać linię z Rostocku do Gedser.
15.07.2014

Drugi z kadłubów dla Scandlines w drodze

Dzisiaj, 6 czerwca, drugi z kadłubów jest oczekiwany w Blohm + Voss.
06.06.2014

Blohm + Voss - kondycja stoczni i prowadzone projekty

Jak pisaliśmy ostatnio niemiecka stocznia Blohm + Voss w Hamburgu dokończy budowę dwóch promów dla Scandlines po tym jak P+S Werften nie wywiązała się z umowy.
03.06.2014

Kadłuby promów Scandlines już w Hamburgu

Pierwszy z dwóch kadłubów, które Scandlines przejął w marcu 2014 od upadłego P+S Werften w Stralsund przybył w ten wtorek do stoczni Blohm +Voss w Hamburgu. Drugi ma przybyć do końca maja 2014.
22.05.2014

Scandlines zamknął rok finansowy 2013

Obroty armatora wyniosły w 2013 roku 505 mln euro. Marża operacyjna zmieniła się z 36 na 34% rok do roku. Zysk operacyjny przed odliczeniem amortyzacji wyniósł 172 mln euro, co oznacza spadek o 5,5% w stosunku do poprzedniego okresu.
08.04.2014

Nowe promy Berlin i Copenhagen są do kupienia z 1/3 ceny!

Dwa promy Berlin i Copenhagen, które budowała stocznia P+S Werfen w Stralsund na zamówienia niemieckiego armatora Scandlines, są nadal do sprzedania.
08.01.2014

Scandlines: pechowa seria w budowie nowych promów

Zgodnie z informacjami prasowymi międzynarodowego koncernu STX Europe, zostanie zamknięta jedna z dwóch stoczni w Finlandii. Z pracy zwolniono ponad 700 osób.
18.09.2013

Otwarto Gdański Terminal Masowy

W gdańskim porcie we wtorek oficjalnie przekazano do użytku Gdański Terminal Masowy (GBT), jeden z największych na wybrzeżach Bałtyku. Koszt inwestycji to ok. 50 mln złotych. Rocznie terminal może przeładować ok. 400 tysięcy ton ładunków.
26.06.2013

Pierwszy przeładunek w Gdańskim Terminalu Masowym

W Gdańskim Terminalu Masowym, którego oficjalne otwarcie odbędzie się w marcu tego roku, odbył się próbny załadunek 3,500 ton przenicy.
08.01.2013

Dziewicze zawinięcie w Porcie Gdańsk. Radość tworzenia dobrych wyników w zgodzie z naturą

Kiedy mieszkańcy osiedli skupionych wokół gdańskiego portu hucznie świętowali Sylwestra, przy głębokowodnym Pirsie Rudowym "Portu Północnego" i Nabrzeżu Bytomskim Portu Wewnętrznego trwały przygotowania do... gospodarczej inauguracji Nowego Roku.
08.01.2013

Malteurop- Gdański Terminal Masowy gotowy za 3 miesiące

Rozwój infrastruktury w portach nie będzie przebiegał prawidłowo bez inwestycji prywatnych przedsiębiorstw. Przykładem przedsięwzięcia w którym zazębiły się interesy wielkiego konsorcjum będącego największym na świecie producentem słodu na potrzeby przemysłu browarnianego i gdańskiego portu jest budowa Gdańskiego Terminalu Masowego. Inwestycja ta jest obecnie realizowana przy Nabrzeżu Bytomskim przez Malteurop Polska i Copenhagen Merchants we współpracy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk w zakresie sfinansowania części infrastruk
25.06.2012

I Berlinowi trudno

Sprawa połączonych w jedno przedsiębiorstwo niemieckich stoczni w Stralsundzie i Wolgaście.
12.06.2012

Prace czerpalno - refulacyjne w 2012 roku

Urząd Morski w Słupsku rozstrzygnął przetarg nieograniczony na roboty czerpalno-refulacyjne w roku 2012, na obszar administrowany przez Urząd. Zadanie dotyczy prac podczyszczeniowych w portach (Łeba, Ustka, Darłowo i Kołobrzeg) oraz sztucznego zasilania brzegów morskich.
23.04.2012

Thomas Bagge nowym Prezesem Maersk Polska

Thomas Bagge obejmuje stanowisko Prezesa Zarządu i szefa regionu Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry) w Maersk Polska Sp. z o.o.
05.10.2011

W Gdańsku trwa Transport Week 2011

W Polskiej Filharmonii Bałtyckiej trwa Transport Week 2011. Wydarzenie, które trwa od 1 do 3 marca, składa się z trzech konferencji – Baltic RoRo and Ferry, Baltic Container Conference oraz Railport Conference, a także .....
02.03.2011

Optymizm na przełomie dekady

Zbliżający się Nowy Rok z reguły skłania do refleksji nad czekającym nas jutrem... Przedświąteczny nastrój sprzyja szukaniu wyłącznie optymistycznych przesłanek, mogących uzasadnić rodzącą się nadzieję... Znajdujemy je zwykle w kalendarzu dokonań minionych 12 miesięcy.
23.12.2010

GTB - nowy terminal masowy w Porcie Gdańsk

29 października 2010 roku Malteurop Polska i Copenhagen Merchants poinformowały o zawarciu porozumienia o utworzeniu GBT (Gdansk Bulk Terminal) Gdańskiego Terminala Masowego. Fakt ten ma swe historyczne źródła w północno-wschodnich rejonach Francji i sięga 1960 roku, kiedy spółdzielnia La Providence Agricole, historyczna struktura Champagne Céréales, zainaugurowała budowę wielkiej słodowni w Reims. Rozwój światowego browarnictwa gwarantował francuskim producentom słodu wielki rynek. Już w 1977 roku założyli Union Providence Malt,
03.11.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.