• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Dodatkowy prom na trasie Puttgarden-Rødby

Partnerzy portalu

Dodatkowy prom na trasie Puttgarden-Rødby - GospodarkaMorska.pl

Scandlines wprowadza dodatkowy prom towarowy na trasę Puttgarden-Rødby. W ten sposób chce odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na przewozy frachtowe na tej linii.

Jednostką, która ma pomóc w rozładowaniu zwiększonego ruchu na tej bardzo popularnej trasie pomiędzy Niemcami a Danią, będzie Kronprins Frederik, który do tej pory obsługiwał głównie linię Rostock-Gedser. Prom ten przechodził w ostatnim czasie modernizację w stoczni Navikon w Świnoujściu.
 
W ramach modernizacji na promie Kronprins Frederik pojawiły się m.in. dwie nowe 12-metrowe rampy, które mają pozwolić jednostce bezproblemowo cumować w porcie Puttgarden. Dodatkowo dokonano wymiany 12 ton stali w zbiornikach wody balastowej. Co ciekawe, odpowiednie prace miały w tym samym czasie miejsce w porcie Puttgarden, gdzie od marca usunięto 70 tysięcy metrów sześciennych piasku. W ostatnich dniach odbywały się rejsy testowe, podczas których sprawdzano, czy wszystko jest odpowiednio przygotowane.
 
W sumie modernizacja promu Kronprins Frederik oraz przygotowanie portów Puttgarden i Rødby kosztowały 3,5 miliona euro.

Scandlines zdecydowało się na zachowanie promu Kronprins Frederik, który wcześniej obsługiwał na co dzień trasę Rostock-Gedser, pomimo pojawienia się na tej trasie dwóch nowych promów – Berlin i Copenhagen. Starsza jednostka miała pełnić funkcję zapasowej jednostki na trasach Rostock-Gedser oraz Puttgarden-Rødby. Teraz podjęto decyzję o przekierowaniu promu do obsługi regularnych rejsów na drugą z tras. W ubiegłym roku przewieziono na niej aż o 8 % pojazdów ciężarowych więcej niż rok wcześniej.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.