PMK
Duński gigant żeglugowy, Maersk, rozpoczął proces separacji swojej działalności odwiertowej poprzez oddzielenie spółki Maersk Drilling Holding.
Spółka poinformowała, że akcje Maersk Drilling i jej spółek zależnych, a także niektóre inne aktywa i pasywa zostaną wniesione do nowej spółki Maersk Drilling Listco. Akcje zostaną dopuszczone do obrotu i oficjalnego notowania na giełdzie Nasdaq Copenhagen.
Po podpisaniu i opublikowaniu ustawowych dokumentów o odłączeniu spółki 4 marca, Maersk zamierza zaproponować podział spółki do zatwierdzenia przez akcjonariuszy 2 kwietnia tego roku.
Po zaakceptowani decyzji zarządu, akcje Maersk Drilling Listco zostaną przekazane akcjonariuszom, którzy oprócz swojego udziału w spółce zostaną akcjonariuszami Maersk Drilling Listco.
Przewidywany pierwszy dzień obrotu akcjami Maersk Drilling Listco na giełdzie Nasdaq w Kopenhadze odbędzie się 4 kwietnia.
W zeszłym roku Maersk stworzył nową spółkę do rozbiórki platform wiertniczych – Maersk Decom. Jest to joint venture między Maersk, Maersk Drilling i Maersk Supply Service.
Joint venture będzie początkowo oferować pakiet rozwiązań likwidacyjnych dla operatorów w światowym przemyśle naftowym i gazowym. Firma będzie prowadzić klientów przez 80% procesu likwidacji, w tym zarządzanie projektem, holowanie jednostek pływających i usuwanie infrastruktury podwodnej. W perspektywie długoterminowej firma planuje zapewnić pełną usługę wycofania platform z eksploatacji.
Po dziesięcioleciach produkcji coraz więcej przybrzeżnych złóż ropy i gazu zbliża się do końca ich produktywności.
Według Maersk, tylko na Morzu Północnym ponad 400 pól zaprzestanie produkcji do 2026 roku. Koszt ich zamknięcia może wynieść nawet 56 mld dolarów. Na całym świecie oczekuje się, że ponad 700 pól będzie wymagać wycofania z eksploatacji.
- Operatorzy na Morzu Północnym dostrzegają wartość, jaką Maersk Decom wnosi na rynek. Firmy mogą powierzyć większość zakresu prac rozbiórki jednej dedykowanej i doświadczonej firmie. Uproszczenie modelu dostawy w ten sposób pozwala nam obniżyć ryzyko i całkowite koszty dla naszych klientów - mówi Jens Klit Thomsen, prezes Maersk Decom.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek