PMK
Duński Copenhagen Malmö Port (CMP) wystartował z usługą bunkrowania paliwa LNG. Z możliwości skorzystała już pierwsza osoba.
Był to jednopokładowiec Iceland o nośności 4,5 tys. dwt, który przywiózł do Malmo ładunek cementu. Bunkrowanie było możliwe dzięki partnerstwu między dostawcą LNG SkanGas i firmą Cementa i CMP.
- Jednostkę Iceland zaopatrzono w LNG za pośrednictwem dwóch tankowców na nabrzeżu. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować taką możliwość - skomentował Emil Nordström, dyrektor terminalu CMP.
LNG staje się coraz bardziej powszechny, ponieważ więcej statków wykorzystuje to paliwo do spełnienia wymagań dotyczących emisji. Oznacza to również, że obecnie CMP przyjmuje statki napędzane gazem w kilku swoich operacjach.
- Obecnie oceniamy różne rozwiązania, aby więcej rodzajów statków mogło u nas bunkrować LNG. Możemy rozważyć bunkrowanie ze statków, lub możemy zainwestować w naszą własną stałą infrastrukturę LNG w przyszłości - dodał Nordström.
AI w spedycji – szansa czy zagrożenie?
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW21'24 - MeetUp ETA.fm w O4 Coworking
Dekarbonizacja żeglugi na pełnym baku. Pierwsze tankowanie metanolem w Singapurze
MSC dodaje Hamburg do serwisu SWAN
Brytyjskie porty wzbogacą się o stacje ładowania statków elektrycznych
Floty pod kosmicznym nadzorem. Wzrośnie bezpieczeństwo statków, załóg i ładunków