Podczas corocznego spotkania z politykami i przedstawicielami mediów, operator promowy Scandlines ogłosił, że celem firmy jest wdrożenie do floty promów wolnych od emisji w ciągu najbliższych kilku lat.
Aby osiągnąć ten cel, firma zamierza przekształcić posiadane sześć promów hybrydowych do promów typu "plug-in" pływających na baterie w pobliżu brzegu, po wcześniejszym naładowaniu ich w porcie.
W celu wprowadzenia niezbędnych zmian technologicznych i logistycznych, Scandlines wezwał do wsparcia ze strony organów politycznych.
Dyrektor ds. operacyjnych w Scandlines Morten Haure-Petersen poinformował, że rok 2015 był udanym dla firmy, ponieważ zanotowano "znaczący wzrost ruchu" zarówno dla przewozów samochodów osobowych, jak i ładunków, zwłaszcza na linii Rostock - Gedser. W związku z tym, trasa pilnie potrzebuje długo oczekiwanego wprowadzenia dwóch nowych jednostek - Berlin i Copenhagen, z których pierwszy ma wejść do ruchu w okresie wielkanocnym tego roku.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego