Podczas corocznego spotkania z politykami i przedstawicielami mediów, operator promowy Scandlines ogłosił, że celem firmy jest wdrożenie do floty promów wolnych od emisji w ciągu najbliższych kilku lat.
Aby osiągnąć ten cel, firma zamierza przekształcić posiadane sześć promów hybrydowych do promów typu "plug-in" pływających na baterie w pobliżu brzegu, po wcześniejszym naładowaniu ich w porcie.
W celu wprowadzenia niezbędnych zmian technologicznych i logistycznych, Scandlines wezwał do wsparcia ze strony organów politycznych.
Dyrektor ds. operacyjnych w Scandlines Morten Haure-Petersen poinformował, że rok 2015 był udanym dla firmy, ponieważ zanotowano "znaczący wzrost ruchu" zarówno dla przewozów samochodów osobowych, jak i ładunków, zwłaszcza na linii Rostock - Gedser. W związku z tym, trasa pilnie potrzebuje długo oczekiwanego wprowadzenia dwóch nowych jednostek - Berlin i Copenhagen, z których pierwszy ma wejść do ruchu w okresie wielkanocnym tego roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej