• <
PZT_1100x200_gif_2020

Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę
Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę - GospodarkaMorska.pl

Godziny dzielą kolejny nowy prom Scandlines od rozpoczęcia normalnej działalności operacyjnej. W poniedziałek statek opuścił stocznie Fayard. A już w środę jednostka Copenhagen rozpocznie kursowanie na trasie Gedser-Rostock.

O godzinie 9:00 jednostka odpłynie z Gedser w swój pierwszy regularny rejs do Rostocku. Stanie się to po miesiącach prób i testów, które miały potwierdzić, że w chwili startu wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.
 
– Statek spisuje się tak, jak tego oczekiwano, to prawdziwa przyjemność – mówi Christian B. Jensen, kapitan.
Wiadomo, że na początku przyszłego roku dwa nowe promy Scandlines (Copenhagen dołączy do siostrzanej jednostki Berlin) będą miały krótki postój, podczas którego wprowadzone zostaną modyfikacje w układzie wtrysku paliwa. W tej chwili trwa oczekiwanie na odpowiednie podzespoły. Przerwa ta nie wpłynie jednak na rozkład rejsów pomiędzy Gedser a Rostockiem. Będą one zastępowane przez prom Kronprins Frederik.

Wprowadzenie drugiego promu na popularną trasę, obsługiwaną przez Scandlines, będzie stanowiło zwieńczenie jednej z największych inwestycji zrealizowanych przez przewoźnika w ostatnich latach. Oznacza nie tylko zwiększenie wygody pasażerów oraz klientów korzystających z połączenia pomiędzy Danią i Niemcami. Wiąże się też ze zwiększeniem powierzchni ładunkowej, co pozwoli armatorowi na śrubowanie kolejnych rekordów.

Scandlines odkupiło statki Berlin i Copenhagen w 2014 r. od stoczni P+S Werften. Przewoźnik zamówił dwa nowe promy już w 2010 r. Ich budową miała zająć się właśnie stocznia P+S Werften, która jednak w 2012 r. popadła w poważne problemy finansowe. Po odkupieniu niedokończonych statków, prace prowadzone były w duńskiej stoczni Fayard. W ich trakcie każda jednostka została mocno „odchudzona”. Z każdego statku usunięto ok. 2 tysiące ton elementów, zastępując je ultralekkimi materiałami.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32397,00 $ tona 0,63% 4 maj
 Cynk 2959,00 $ tona 1,89% 4 maj
 Aluminium 2434,00 $ tona -0,45% 4 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.