• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę

Partnerzy portalu

Copenhagen opuścił już stocznię Fayard. W środę prom wchodzi na regularną trasę - GospodarkaMorska.pl

Godziny dzielą kolejny nowy prom Scandlines od rozpoczęcia normalnej działalności operacyjnej. W poniedziałek statek opuścił stocznie Fayard. A już w środę jednostka Copenhagen rozpocznie kursowanie na trasie Gedser-Rostock.

O godzinie 9:00 jednostka odpłynie z Gedser w swój pierwszy regularny rejs do Rostocku. Stanie się to po miesiącach prób i testów, które miały potwierdzić, że w chwili startu wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.
 
– Statek spisuje się tak, jak tego oczekiwano, to prawdziwa przyjemność – mówi Christian B. Jensen, kapitan.
Wiadomo, że na początku przyszłego roku dwa nowe promy Scandlines (Copenhagen dołączy do siostrzanej jednostki Berlin) będą miały krótki postój, podczas którego wprowadzone zostaną modyfikacje w układzie wtrysku paliwa. W tej chwili trwa oczekiwanie na odpowiednie podzespoły. Przerwa ta nie wpłynie jednak na rozkład rejsów pomiędzy Gedser a Rostockiem. Będą one zastępowane przez prom Kronprins Frederik.

Wprowadzenie drugiego promu na popularną trasę, obsługiwaną przez Scandlines, będzie stanowiło zwieńczenie jednej z największych inwestycji zrealizowanych przez przewoźnika w ostatnich latach. Oznacza nie tylko zwiększenie wygody pasażerów oraz klientów korzystających z połączenia pomiędzy Danią i Niemcami. Wiąże się też ze zwiększeniem powierzchni ładunkowej, co pozwoli armatorowi na śrubowanie kolejnych rekordów.

Scandlines odkupiło statki Berlin i Copenhagen w 2014 r. od stoczni P+S Werften. Przewoźnik zamówił dwa nowe promy już w 2010 r. Ich budową miała zająć się właśnie stocznia P+S Werften, która jednak w 2012 r. popadła w poważne problemy finansowe. Po odkupieniu niedokończonych statków, prace prowadzone były w duńskiej stoczni Fayard. W ich trakcie każda jednostka została mocno „odchudzona”. Z każdego statku usunięto ok. 2 tysiące ton elementów, zastępując je ultralekkimi materiałami.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.