188-metrowy ro-pax Finnfellow wypłynął dzisiaj po raz pierwszy ze szwedzkiego Malmö do Świnoujścia, inaugurując nowe codzienne połączenie.
Finnlines niedawno ogłosił uruchomienie nowego połączenia między Malmö a Świnoujściem. Statek Finnfellow wyruszył w pierwszy rejs ze Szwecji dziś ok. godziny 10:15, do Świnoujścia dotrze ok 19:00. O 21:30 jednostka wypłynie w rejs powrotny i dopłynie do Malmö o 6:30 rano dnia następnego.
– Do uruchomienia tej nowej linii przygotowywaliśmy się już jakiś czas i to radosny dzień, gdy Finnfellow wypływa do Świnoujścia. To dla nas znacząca szansa na poszerzenie naszych usług, a wykorzystując naszą wiedzę i możliwości, będziemy angażować się w rozwój usług ro-pax w regionie południowego Morza Bałtyckiego – mówi Antonio Raimo, menedżer liniowy w Finnlines.
Finnlines jest obecne w porcie w Malmö od 2002 roku. Oprócz nowej trasy do Polski przewoźnik oferuje także stamtąd codzienne połączenia liniowe do Travemünde w Niemczech.
– Uruchomienie naszego nowego połączenia ro-pax pomiędzy Malmö a Świnoujściem zabezpiecza ważny szlak handlowy w korytarzu południowego Morza Bałtyckiego i dodatkowo wzmacnia naszą pozycję na Morzu Bałtyckim. Oczekujemy dalszego wysokiego tempa wzrostu wolumenu przewozów towarowych i przewozów pasażerskich – mówi Tom Pippingsköld, prezes i dyrektor generalny Finnlines.
Obsługujący nową trasę statek Finnfellow to pływający pod flagą Szwecji ro-pax zbudowany w 2000 roku. Jednostka dysponuje 3099-metrowym pasem załadunkowym, może podjąć na pokład 440 pasażerów.
Harmonogram:
Malmö 10:15 -> Świnoujście 19:00
Świnoujście 21:30 -> Malmö 06:30
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny