Jak donoszą amerykańskie media administracja Joe Bidena niebawem zatwierdzi projekt budowy morskiej farmy wiatrowej Vineyard Wind LLC. Inwestycja o wartości 2,8 miliarda dolarów ma powstać w pobliżu wybrzeża Massachusetts.
Prognozuje się, żę Bureau of Ocean Energy Management może opublikować pozytywny przegląd środowiskowy, 800-megawatowego projektu, już w poniedziałek. Byłby to przedostatni krok w ocenie inwestycji przez Departament Spraw Wewnętrznych, który przygotowuje grunt pod formalną autoryzację projektu w kwietniu.
Jest to kamień milowy dla przedsięwzięcia, które ma szansę stać się pierwszą dużą morską farmą wiatrową na wodach federalnych. Prezydent Joe Biden, który konsekwentnie dąży do realizacji programu czystej energii, podpisał w styczniu rozporządzenie wykonawcze w sprawie podwojenia produkcji energii wiatrowej na wodach amerykańskich do 2030 roku. Sam projekt Vineyard spełniłby to zobowiązanie.
Inwestycja ma być zrealizowana przez Avangrid Inc. i Copenhagen Infrastructure Partners i oddana do użytku pod koniec 2023 roku. Farma wiatrowa ma dostarczać energię do około 400 000 domów w całym stanie Massachusetts.
Poza wspomnianą, amerykanie planują inne, ogromne farmy wiatrowe na wschodnim wybrzeżu. Stany takie jak Massachusetts, Nowy Jork, Maine i New Jersey liczą na energię z morskich projektów odnawialnych, która pomoże im wypełnić zobowiązania w zakresie czystej energii.
Zgodnie z prawem federalnym, decyzja w sprawie planu budowy i eksploatacji Vineyard Wind może zostać podjęta dopiero po upływie co najmniej 30 dni od wydania ostatecznej oceny oddziaływania na środowisko. W ostateczne zatwierdzenie planu zaangażowanych jest wiele agencji, w tym Departament Spraw Wewnętrznych, Korpus Inżynierów Armii oraz Narodowa Służba Rybołówstwa Morskiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych